۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰

افشای سازوکار بادهای خورشیدی توسط کاوشگر ناسا

ایتنا- همان‌طور که وعده داده شده بود، ناسا اولین نتایج کاوشگر خورشیدی پارکر را ارائه کرد. این نتایج بینش بسیار ارزشمندی در رابطه با خورشید فراهم می‌کند.
افشای سازوکار بادهای خورشیدی توسط کاوشگر ناسا
همان‌طور که وعده داده شده بود، ناسا اولین نتایج کاوشگر خورشیدی پارکر را ارائه کرد. این نتایج بینش بسیار ارزشمندی در رابطه با خورشید فراهم می‌کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، کمپانی ناسا از نتایج دستاوردهای کاوشگر پارکر رونمایی کرد. این دستاوردها شامل اطلاعات دقیق از خورشید هستند که دانش ما در رابطه با این ستاره را متحول می‌کنند. نتایج این پژوهش‌ها نشان می‌دهند که باد خورشیدی دقیقا مطابق انتظار دانشمندان رفتار نمی‌کنند.
 
نتایج داده‌های این کاوشگر نشان می‌دهد که در جهت میدان مغناطیسی خورشید حفره‌هایی وجود دارد که در بادهای خورشیدی داخل مدار عطارد ظاهر می‌شود. علاوه بر این حرکت غیرمستقیم باد خورشیدی نه‌تنها به‌اندازه‌ای که انتظار می‌رفت قوی نبود، بلکه زودتر ازآنچه پیش‌بینی می‌شد به مسیر اصلی‌اش بازمی‌گشت.
 
 
 
همچنین این کاوشگر رخدادهای ذرات پرانرژی کوچکی را برای دانشمندان به نمایش درآورد که هیچ‌گاه به زمین نمی‌رسند. به‌علاوه انفجارهایی که با میزان بالایی از عناصر سنگین اتفاق افتاده بود نیز مشخص شد. ناسا در رابطه با این وقایع اعلام کرد که هردوی آن‌ها احتمالا بیشتر ازآنچه که توسط می‌شد رایج هستند. سؤالات زیاد دیگری نیز هم‌اکنون با کمک نتایج داده‌های این کاوشگر به‌دست‌آمده است و دانشمندان اولین شواهد تبدیل‌شدن گردوغبار به گاز بر اثر گرمای شدید و دور شدن 7 میلیون مایلی آن را به دست آورده‌اند.
 
این اکتشافات قرار است که نحوه درک انسان‌ها را در زمینه‌های مختلفی از قبیل دلایل ایجاد بادهای خورشیدی، سرعت خاموشی خورشید و تأثیرات رخداد اجزا روی آب‌وهوای فضا تغییر بدهد. البته به یاد داشته باشید که پروازهای دیگری برای نزدیک شدن به خورشید در نظر گرفته ‌شده‌اند که منطقه بدون غبار را از فاصله دو الی سه میلیون مایلی از خورشید مشاهده می‌کنند. به‌این‌ترتیب ممکن است در آینده نزدیک شاهد یافته‌هایی باشیم که ستاره شناسان را به تغییر مدل‌های فضایی خود وادار می‌کنند.
 
کد مطلب: 59085
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام