۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۶
به دلیل ارسال پیام‌های تبلیغاتی و آزاردهنده

مسدود شدن بیش از ۵۰ هزار سیم‌کارت

ایتنا - تعداد سیم کارت‌های شخصی مسدود شده از سوی رگولاتوری، به دلیل ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی، با رشد صعودی در کمتر از یک ماه به بیش از ۱۹۷ هزار خط رسید.
مسدود شدن بیش از ۵۰ هزار سیم‌کارت


به نظر می‌رسد روند برخورد با سیم‌کارت‌های ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی روز به روز سرعت می‌گیرد و با وجودی که تا پیش از این رگولاتوری، ماهانه مبادرت به قطع و مسدودسازی حدود ۳ تا ۵ هزار سیم کارت می‌کرد، اما آمارها نشان می‌دهد که در آبان ماه بیش از ۵۰ هزار سیم‌کارت مسدود شده است.

به نحوی که تا روز ۲۲ آبان ماه جاری بیش از ۱۹۷ هزار و ۶۶۰ سیم‌کارت به دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است. این آمار در حالی است که تا روز ششم آبان ماه جاری، شمار سیم‌کارت‌های قطع شده به دلیل این مزاحمت‌ها حدود ۱۴۷ هزار سیم‌کارت اعلام شده بود و رگولاتوری در فاصله ۳ ماه اخیر نیز حدود ۱۳ هزار سیم‌کارت را قطع کرده بود.

به گزارش ایتنا از مهر، کاربران بسیاری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره های شخصی برای آنها ارسال می‌شوند ابراز نارضایتی می‌کنند و رگولاتوری از طریق سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» از کاربران خواسته است که شماره‌هایی را که از این طریق اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی می‌کنند، به این سامانه اعلام کنند تا با آن ها برخورد شود.

اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند و تسریع در روند برخورد با مزاحمت‌های پیامکی از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفته و در فاصله کمتر از یک سال به مسدودی حدود ۲۰۰ هزار سیم کارت رسیده است.

این آمار که در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده نشان می‌دهد که تا پایان تیرماه امسال ۱۳۱ هزار سیم کارت، پایان مردادماه ۱۳۴ هزار سیم کارت و پایان شهریور ۱۳۸ هزار سیم کارت و پایان مهرماه ۱۴۷ هزار سیم کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع شده بود و هم اکنون در فاصله نزدیک به ۲۰ روز به قطع ۱۹۷ هزار سیم کارت منجر شده است.

مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم‌کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود. از آنجایی که از این سیم‌کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود این تخلف قابل شناسایی است و به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این سیم کارتها را دریافت می کنند خواسته که از طریق کد دستوری این سیم کارتها را گزارش کنند.

مشترکان موبایل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.
کد مطلب: 58830
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام