۰
plusresetminus
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۶

بیش از صد و بیست هزار سیم‌کارت مزاحم مسدود شده‌اند

ایتنا - تاکنون بیش از ۱۲۱ هزار سیم‌کارتی که به عنوان سیم‌کارت‌های مزاحم ارسال‌کننده‌ پیامک تبلیغاتی شناسایی شدند، مسدود شدند.
بیش از صد و بیست هزار سیم‌کارت مزاحم مسدود شده‌اند

در حالی که کسب‌وکارها با مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط شخصی می‌کنند، تعداد خطوط شخصی قطع‌ شده به دلیل مزاحمت پیامکی توسط رگولاتوری، از ۱۲۱ هزار سیم‌کارت هم عبور کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، موج پیامک‌های تبلیغاتی که زمانی گاه و بیگاه برای مشترکان ارسال می‌شد، با آگاهی آن‌ها از نحوه غیرفعال کردن این پیامک‌ها فروکش کرد. البته پس از آن، این کسب‌وکارها بودند که راهی پیدا کردند تا هم‌چنان به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ادامه دهند و این راه، استفاده از سرشماره‌های شخصی بود. زمانی که برای مشترک، پیامکی با شماره شخصی ارسال می‌شد اما وقتی پیامک مورد نظر را باز می‌کرد، با متنی تبلیغاتی مواجه می‌شد.

به همین دلیل، راه‌های مختلفی برای جلوگیری از ارسال پیامک‌ها از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را هم برایساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شدند، راه‌اندازی کرد.

مسدود کردن سرشماره‌های شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، از طریق شناسایی رفتار سیم‌کارت‌هایی که تنها به ارسال پیامک‌های انبوه اقدام می‌کردند و استفاده‌های دیگری از جمله تماس و پیامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های مزاحم با شماره‌های شخصی بود. بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع‌شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام کرده است.

مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری - پیش از این با بیان این‌که پیامک‌های مزاحم در یک بازه زمانی دو - سه ماهه به مراتب کم شده است، گفته بود شکایات درباره پیامک‌های تبلیغاتی هم به مراتب کمتر شده است. پیامک‌های تبلیغاتی در حال حاضر بیش‌تر از شماره‌های شخصی هستند و ارسال پیامک از سرشماره‌ها کمتر شده است.

به گفته وی، رگولاتوری ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره‌های شخصی را به عنوان تخلف پیگیری و شماره‌ها را قطع می‌کند و در سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم شمارش می‌شود که تاکنون چند شماره قطع شده است.


همچنین کاربران در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، می‌توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند.
کد مطلب: 56468
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام