۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۸
یک نرم‌افزار هوشمند ثابت کرد:

نتیجه شیر یا خط، به‌هیچ‌وجه تصادفی نیست!

ایتنا – شاید پرتاب سکه برای تعیین یکی از دو حالت که "شیر یا خط" شناخته می‌شود را بتوان امری تصادفی دانست ولی یک نرم‌افزار هوشمند کامپیوتری توانسته است ثابت کند که این امر به هیچ عنوان یک رویداد تصادفی نیست.
نتیجه شیر یا خط، به‌هیچ‌وجه تصادفی نیست!
 
شاید پرتاب سکه برای تعیین یکی از دو حالت که به نام شیر یا خط شناخته می‌شود را بتوان امری تصادفی دانست، به همین دلیل،‌ اغلب از همین روش برای انتخاب "تصادفی" یکی از دو حالت در کارهای روزمره استفاده می‌کنیم، مثلا برای انتخاب شروع کننده بازی در فوتبال!
ولی یک نرم‌‌افزار هوشمند کامپیوتری به تازگی توانسته است ثابت کند که این امر  به هیچ عنوان یک رویداد تصادفی نیست.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  businessinsider، علوم فیزیک به رخدادهای مختلف نگاهی ویژه دارند و آنها را در دو دسته طبق‌بندی می‌کنند که شامل "جبرگرایی" و "تصادفی" هستند؛ اما نکته جالب اینکه تحقیقات اخیر و استفاده از یک نرم‌افزار کامپیوتری، اثبات کرده است که پرتاب سکه یا همان "شیر یا خط"، به هیچ عنوان در رده پدیده‌های تصادفی قرار ندارد.
 
 

نتیجه پرتاب شیر یا خط، تصادفی نیست


دلیل اصلی این امر این است که مطابق تحلیل نرم‌افزار مزبور، عوامل متعددی می‌توانند بر روی سقوط و نحوه فرود سکه تاثیرگذار باشند، و این عوامل، عنصر تصادفی بودن را از نتیجه این اتفاق دور می‌کنند، و در حقیقت نمی‌توان آن را پدیده‌ای تصادفی و بی‌علت دانست.
 
 پرتاب شیر یا خط هوش مصنوعی
 
بر اساس محاسبات انجام شده توسط یک نرم‌‌افزار کامپیوتری، نیروی اعمال شده برای پرتاب سکه، اصلی‌ترین المانی است که آن را به سوی جبرگرایی سوق می‌دهد، و در حقیقت نشان می‌دهد که فرد پرتاب کننده می‌تواند بر روی خروجی، کنترل داشته باشد.
 
در حقیقت با کمی تمرین و دانستن میزان نیروی مورد نیاز برای پرتاب، می‌توان نتیجه شیر یا خط را به صورت انتخابی اعمال کرد و این امر بر اساس قوانین فیزیک نیز قابل اثبات است.
 
به گزارش ایتنا دانشمندی به نام "شان کرول" به تازگی کتابی در این زمینه منتشر کرده است، و در این کتاب که "چیزی عمیقا مخفی" نام دارد، تنها مورد کاملا تصادفی جهان، مکانیک کوانتومی معرفی شده است.

به این ترتیب، دفعه بعدی که خواستید از شیر یا خط استفاده کنید، بدانید که علم و نرم‌‌افزارهای کامپیوتری اثبات کرده‌‌اند که تا چه اندازه می‌توانید بر روی خروجی تاثیرگذار باشید.
 
کد مطلب: 58755
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام