۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۷

رابطه سرعت تایپ با صفحه کلید مجازی!

ایتنا - برخی عقیده دارند با کیبورد فیزیکی سریع‌تر می‌شود تایپ کرد و صفحه کلید مجازی گوشی‌ها سرعت تایپ کردن را پایین می‌آورند. محققان در جدیدترین یافته‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که سرعت تایپ با گوشی تفاوت چندانی با کیبورد فیزیکی ندارد.
رابطه سرعت تایپ با صفحه کلید مجازی!



 تیمی از دانشمندان دانشگاه‌های آلتو، کمبریج و موسسه فناوری فدرال زوریخ در همکاری با 37 هزار داوطلب از بیش از 160 کشور دنیا، پژوهشی در زمینه سرعت تایپ کردن در موبایل ترتیب دادند. آنها به این نتیجه رسیدند که افراد با گوشی خود حدودا 36 کلمه در دقیقه تایپ می‌کنند که تقریبا 70 درصد سریع‌تر از تایپ کردن با صفحه کلید فیزیکی است.

به گزارش ایتنا از تابناک، تحقیقی که سال گذشته میلادی انجام شده نشان می‌دهد کاربران با کیبورد فیزیکی به طور میانگین 52 کلمه در دقیقه تایپ می‌کنند. تحقیق جدید دو موضوع را نشان می دهد: اول اینکه سرعت تایپ کردن کاربران با گوشی افزایش پیدا کرده و دوم اینکه سرعت تایپ با کیبورد فیزیکی کم شده است.

«Anna Felt»، از پژوهشگران موسسه فناوری فدرال زوریخ و یکی از نویسندگان مقاله می گوید:

«می توان به کمک کیبورد فیزیکی تا 100 کلمه در دقیقه هم تایپ کرد که بسیار سریع‌تر است. اما درصد افرادی که چنین سرعت تایپی داشته باشند کمتر و کمتر می‌شود. بیشتر افراد می‌توانند بین 35 تا 65 کلمه در دقیقه تایپ کنند.»

دانشمندان معتقدند در صورتی که روند کاهش سرعت تایپ با کیبورد ادامه پیدا کرده و سرعت تایپ با گوشی افزایش پیدا کند، فاصله‌ای که بین این دو وجود دارد به طور کامل از بین خواهد رفت.

پژوهشگران در تحقیق مذکور متوجه شدند برای تایپ سریع‌تر در گوشی باید از دو انگشت استفاده کرد که به طور میانگین به تایپ 38 کلمه در دقیقه منجر می‌شود. 74 درصد از کسانی که در آزمایش شرکت کرده بودند با دو انگشت تایپ می‌کردند.

نکته جالب اینکه کاربرانی که سن کمی داشتند (10 تا 19 سال)، توانستند با تایپ کردن 10 کلمه بیشتر در یک دقیقه نسبت به افراد 40 سال به بالا، سرعت بالاتری در تایپ کردن با گوشی از خود نشان دهند. داوطلبان اعلام کردند که روزانه حدود 6 ساعت صرف کار کردن با گوشی کرده و کاربران 20 تا 39 سال بیشترین استفاده را از تلفن هوشمند می‌کنند.

نکته جالب دیگر اینکه قابلیت تصحیح خودکار کلمات سرعت تایپ با گوشی افزایش داده اما از آن سو قابلیت پیشنهاد کلمات سرعت را کاهش می‌دهد.

تحقیق صورت گرفته دارای نقص هایی است که نویسندگان نیز به آنها اشاره کرده اند. به طور مثال تمامی شرکت کنندگان به طور داوطلبانه آمده بودند و درصد بالایی از آنان را نوجوانان و جوانانی تشکیل می داده که به تایپ کردن علاقه داشتند.
کد مطلب: 58396
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام