۵
۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۲

استعفای اجباری مدیر عامل رایتل و انتقاد شدید از وزیر ارتباطات

ایتنا - مینا مهرنوش: کسی باید در مدیر عاملی رایتل حضور داشته باشد که منافع سهامداران و بیمه شدگان را به منافع شخصی خود ترجیح دهد.
استعفای اجباری مدیر عامل رایتل و انتقاد شدید از وزیر ارتباطات

مدیرعامل فعلی اپراتور رایتل گفت: برغم اعلام رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قصد ادامه همکاری با رایتل را ندارم.

   در این خصوص بخوانید:
   - اجرای مصوبه رگولاتوری در باره رایتل متوقف شد/مینا مهرنوش ماندنی شد

پس از گذشت دو هفته از انتصاب پر حاشیه مینا مهرنوش مدیرعامل جدید رایتل، شعبه ۲۹ دیوان عدالت اداری دستور موقت توقف اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات وزارت ارتباطات را به نفع اپراتور رایتل صادر کرد.

بر اساس مصوبه اخیر این وزارتخانه، حق جابجایی و انتصاب مدیر عامل و اعضای هیات مدیره اپراتورهای مخابراتی از آنها سلب و به اخذ مجوز از آن وزارتخانه منوط شده بود.

آذری جهرمی دو هفته پیش در حاشیه جلسه دولت مطرح کرده بود که وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پذیرفته است «انتصاب مدیرعامل جدید رایتل غیرقانونی است» که این گفته وزیر ارتباطات تا امروز با سکوت شریعتمداری روبرو شده بود.

مطابق گزارش فارس مهرنوش گفت: من در تاریخ 2 شهریور ماه به صورت قانونی حکم مدیر عاملی را داشته ام اما سازمان تنظیم با دستور شبانه آقای جهرمی در تاریخ 24 شهریور مصوبه ای عجولانه و غیر کارشناسی را تنظیم کردند که با دستورموقت، دیوان عدالت اداری مصوبه دیروز متوقف شده است، این مصوبه بهانه بیش نبود تا آنها با هدف اصلی خود سرپوش بگذارند ،آقای وزیر ادعا می کنند که مدیرعامل یک اپراتور باید کارشناس فنی باشد در حالیکه خود ایشان که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند سابقه تخصصی به غیر از عضو هیات مدیره رایتل ندارند.

به عقیده مهرنوش، کسی راجع به تخصص صحبت می کند که با لیسانس غیر مرتبط به عنوان وزیر نشسته است و از دکتری اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه تهران برای مدیریت یک اپراتور ایرادی می گیرد.

اقای جهرمی بهتر است به جای کارشکنی در انتصاب یک مدیر زن، نیم نگاهی به دستاورد پنج ساله مدیریت تیم و دوستان خود در رایتل بیاندازند که درآن زمان حدود 1700 میلیارد تومان زیان انباشته از جیب بیمه شدگان تامین اجتماعی بر رایتل تحمیل شد.
به طور قطع دغدغه ایشان مدیریت من یا کس دیگری نیست بلکه ایشان نگران روشن شدن وضعیت گذشته رایتل از طریق مدیرانی است که سازمان تامین اجتماعی منصوب نماید و به همین جهت بر مدیر عاملی معاون مالی سابق شرکت رایتل تاکید دارند و او را در طول 8 ماه گذشته به عنوان سرپرست تایید کرده بودند.

به گفته وی: حال به نظر می رسد با احساس خطری که وزیر با مدیر عامل شدن بنده و شفاف شدن سوابق کاری گذشته ایشان در رایتل کرده اند، قطعا اجازه فعالیت موثر به من داده نخواهد شد و این برای رایتل صرفه و صلاح نیست و قصد ادامه همکاری با رایتل را ندارم وکسی باید در مدیر عاملی رایتل حضور داشته باشد که منافع سهامداران و بیمه شدگان را به منافع شخصی خود ترجیح دهد. من مطمئنم دست پنهان و اشکاری قصد تخریب و ضربه زدن به اینجانب را دارند و اقداماتی را هم شروع کرده اند که من برای حفظ شرکت این هزینه ها را به تنهایی می پذیرم ولی خواهشم از آنها این ست که به خاطر تخریب جایگاه و جنسیت من از اقداماتی که طی یک ماه گذشته انجام داده اند مثل تهدید به قطع فرکانس ها و ایجاد مشکلات فنی که بیشتر از خسارت به من، رایتل را متضرر کرده است دست بردارند.

مهرنوش افزود: مطالب خیلی زیادی وجود دارد که الان بیانش به صلاح شرکت رایتل نیست. به زودی بعد از این که شرکت به وضعیت عادی و ثبات تجاری برگشت در مورد این موضوعات حتما اطلاع رسانی خواهم کرد. ای کاش آقای وزیر ارتباطات و مدیرعامل مخابرات، با وجود اینهمه مشکلات مردم در حوزه اینترنت و زیر ساختهای ارتباطی به جای تمرکز بر تخریب یک مدیرعامل زن و تهدید شرکت رایتل به امور روی زمین مانده مردم بپردازند.
کد مطلب: 58323
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
France
واقعا تو رایتل آقایان جهرمی و دوستانش گند زدن! قطعی های دو هفته پیش و یک ماه پیش رایتل عمدی و زیر سر مخالفان خانوم مهرنوش بود، خانوم مهرنوش آدم درست و با سوادی هست و از برنامه هاش برای رایتل با خبر بودم
feedback
France
به خانوم مهرنوش تو صفحه ی اینستاگرام پیام دادم که برای وضعیت بغرنج رایتل چه برنامه ای دارید که ایشون گفت برای پوشش بهتر شبکه دنبال سرمایه‌گذار هستیم و همچنین برنامه‌های زیادی برای حوزه ی کسب کار و اینترنت اشیا داشتن! اما متأسفانه بالا دستی های رایتل و سهامداران فکر جیب خودشون هستن و برنامه ای برای پیشرفت رایتل ندارن! خود شستا عملا چند سال هست رایتل رها کرده!
feedback
France
هیچکس در یک اپراتور مرده سرمایه گذاری نمی کند!
اینترنت اشیا در کشورهای پیشرفته اصلا وجود خارجی ندارد تا این لحظه، چه برسد به کشوری که هنوز ADSL ارائه می ده و فیبرنوری ندارد!
feedback
France
این آقای جهرمی یا جواد خان خیال کرده یک شلوار جین بپوشه و چهار تا پست بچه گول زنی تو اینستاگرام بذاره بهش رای میدیم!!!! زهی خیال باطل
دوستان یادتون میاد ایرانسل چند سال پیش یک بسته ی اینترنت یکساله 100 گیگابایتی داشت و 170 تومن قیمتش بود؟؟؟ همین جواد خان زیر آبش زد و به ایرانسل انگ دامپینگ زد و مردم متضرر کرد! تو از وقتی وزیر شدی قیمت خدمات چند برابر شده و عملا هیچ کاری نکردی؟ عملا درفیلتر تلگرام هم نقش داشتی! در حال حاضر هم فکر قطع اینترنت و تکمیل اینترنت ملی هستی
feedback
France
این اصلاح طلبان و اعتدالیون همیشه حرف از مشارکت زنان میزنن اما عملا زنان بایکوت می کنن، این جهرمی به زور میخواد بگه من آدم روشنفکر و امروزی هستم ولی نمیتونه مدیریت یک زن ببینه!
حاجی واسه ما جانماز آب نکش
ما آخر خطیم اونور طرش
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام