۰
plusresetminus
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۰

جیلبریک شدن میلیون‌ها آیفون اپل را به دردسر انداخته است

ایتنا - این جیلبریک از نقص جدیدی به نام checkm8 بهره می‌برد که با استفاده از آسیب‌پذیری بوت رام (bootrom) به کاربران اجازه می‌دهد تا روی دستگاه آیفون خود کنترل کامل داشته باشند. محققی که این نقص را کشف کرد این جیل بریک را دائمی خواند که با هیچ وصله‌ای برطرف نخواهد شد.
جیلبریک شدن میلیون‌ها آیفون اپل را به دردسر انداخته است
جیلبریک جدیدی که به‌تازگی توسط یکی از محققان امنیتی عرضه شده است تمامی دستگاه‌های iOS مجهز به تراشه‌های A5 تا A11 اپل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این رده تمامی دستگاه‌های iOS از آیفون 4S عرضه شده در سال 2001 تا آیفون X سال 2017 را پوشش می‌دهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از cnet، این جیل بریک از نقص جدیدی به نام checkm8 بهره می‌برد که با استفاده از آسیب‌پذیری بوت رام (bootrom) به کاربران اجازه می‌دهد تا روی دستگاه آیفون خود کنترل کامل داشته باشند. محققی که این نقص را کشف کرد این جیل بریک را دائمی خواند که با هیچ وصله‌ای برطرف نخواهد شد.
 
 
 
جیل بریک کردن یک آیفون به کاربر آن اجازه می‌دهد که دستگاهش را شخصی‌سازی کرده و نرم‌افزارهای پشتیبانی نشده را روی آن اجرا کند. اپل اعلام کرده است که این هک‌ها یا «تغییرات غیرمجاز در iOS» می‌تواند به آسیب‌پذیری‌های امنیتی یا مواردی نظیر کرش شدن دستگاه یا از بین رفتن داده‌ها منجر شود. اطلاعات به‌دست‌آمده از ZDNet حاکی از آن هستند که بیشتر جیل بریک ها از آسیب‌پذیری‌های سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنند اما آسیب‌پذیری بوت رام نقص امنیتی کدی را نشانه می‌گیرد که در طی فرایند بوت شدن دستگاه‌های iOS اجرا می‌شود. از بین بردن این نوع از آسیب‌پذیری به اصلاحات فیزیکی در تراشه‌های دستگاه آیفون نیازمند است.
 
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این جیل بریک روی تراشه‌های A12 و A13 کار نخواهد کرد و این به آن معناست که آیفون XS و خط تولید آیفون 11 تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. همچنین این جیل بریک ممکن است روی برخی از دستگاه‌های قدیمی کار نکند.
کد مطلب: 58308
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام