۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۶

چه اقداماتی برای ارتباطات در مراسم اربعین حسینی انجام شد؟

ایتنا - با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اعلام شده که برنامه‌ریزی‌های وزارت ارتباطات برای تسهیل ارتباطات در کربلا به زائران انجام شده است. یکی از این اقدامات، توافق برای کاهش تعرفه مکالمات است.
چه اقداماتی برای ارتباطات در مراسم اربعین حسینی انجام شد؟

با نزدیک شدن به مراسم اربعین، اقداماتی از جمله تلاش برای کاهش تعرفه مکالمات بین ایران و عراق، افزایش ظرفیت‌های ارتباطات و راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی سیار توسط اپراتورهای همراه اول و دوم در پایانه‌های شلمچه و چزابه برای تسهیل ارتباطات زائران در سفر به کربلای معلا انجام شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اعلام شده که برنامه‌ریزی‌های وزارت ارتباطات برای تسهیل ارتباطات در کربلا به زائران انجام شده است. یکی از این اقدامات، توافق برای کاهش تعرفه مکالمات است. بدین منظور محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش از پیشنهاد ایران به عراق برای به صفر رساندن حق ورودی تعرفه مکالمات بین‌المللی برای مراسم اربعین خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌چنین در دیداری با نعیم ثجیل یسر -وزیر ارتباطات عراق- درباره افزایش ظرفیت‌های ارتباطی و رفع نگرانی‌های این حوزه در ایام اربعین حسینی، گفت: کاهش تعرفه ترانزیت به صورت متقابل در دو کشور باعث افزایش تبادلات می‌شود. ایران آمادگی دارد تا هر میزانی که طرف عراقی نسبت به کاهش تعرفه اقدام کند، تعرفه ترانزیت با کشور عراق را پایین بیاورد.

آذری‌جهرمی در این دیدار با خوب توصیف کردن تصمیم حذف ویزا میان دو کشور، گفت: مردم ایران عاشق امام حسین علیه‌السلام هستند و پیش‌بینی می‌کنم امسال چهار میلیون ایرانی در اربعین، زائر حرم امام سوم شیعیان شوند، بنابراین باید در مورد رفع مشکلات و افزایش ظرفیت‌های ارتباطات کمیته ویژه‌ای تشکیل شود تا کارها با سرعت پیگیری شود.
همچنین وزیر ارتباطات عراق با ضروری دانستن افزایش ظرفیت‌های ارتباطی دو کشور و رفع مشکلات، ضمن تماس مستقیم با مسوول مستقیم آن در این کشور، دستور بررسی موضوع و رفع سریع مشکلات را صادر کرد.

راه‌اندازی سایت پورتابل شرکت ارتباطات سیار در پایانه‌های شلمچه و چذابه
از طرفی تاکنون جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی با حضور استاندار خوزستان، معاونین استاندار، نماینده وزارت کشور در امور زیرساخت اربعین، دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نیروی نظامی و انتظامی به منظور ارائه گزارش اعضای ستاد استانی اربعین حسینی، خدمات‌رسانی و تسهیل در تردد زوار حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، ۲۰ شهریورماه در پایانه مرزی چذابه واقع در شهرستان دشت آزادگان برگزار شده است.

علی صالح نساج -مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان- در این جلسه با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده حوزه ICT در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، از نصب  و راه‌اندازی ۱۴ سایت ارتباطی سیار توسط اپراتورهای همراه اول و دوم در هر دو پایانه مرزی خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده مقرر شد چهار سایت پورتابل شرکت ارتباطات سیار به صورت ثابت در هر دو پایانه راه‌اندازی شوند.

وی با بیان این‌که در سال گذشته اقدامات خوبی در جهت رفاه حال زائرین اربعین حسینی انجام شده است، بر ارائه خدمات ارتباطی مطلوب و با کیفیت در ایام زیارت میلیونی اربعین در دو بخش تلفن همراه و اینترنت تاکید کرد و خواستار همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌های اجرایی استان با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و کلیه اپراتورهای تلفن همراه  جهت ارتباطات پایدار شد..

درباره حضور زائرین در ورودی پایانه‌های مرزی و همپوشانی شبکه ارتباطی با کشور هم‌مرز اعلام شده که برای جلوگیری از هزینه‌های ناخواسته رومینگ به هنگام استفاده از تلفن همراه، زائرین باید وضعیت انتخاب شبکه موبایل خود را از حالت اتوماتیک خارج و در حالت دستی قرار دهند. این امر از سوی اپراتورهای تلفن همراه به‌صورت پیامک و نصب بنر در ورودی پایانه های مرزی انجام خواهد شد.

اقدامات سال گذشته در اربعین چه بود؟
به گزارش ایسنا،  اپراتورهای تلفن همراه هر ساله اقداماتی را برای تسهیل ارتباطات زائران در اربعین انجام می‌دهند. سال گذشته هم با توافق صورت‌گرفته، قیمت ارتباطات بین ایران و عراق و بالعکس کاهش یافته و نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای ۳۰۰۰ تومان به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان برای ایام اربعین حسینی اعلام شده بود.

وزیر ارتباطات درباره ارائه خدمات اینترنت به زائران اربعین، نیز اظهار کره بود: آنچه در مهران است از خدمات نسل چهار استفاده می‌کند و شعاع زیادی را با سرعت ٣٠٠ مگابیت بر ثانیه پوشش می‌دهد. آنچه در شلمچه است نیز از وای فای استفاده می کند و سرعت آن ٥٤ مگابیت بر ثانیه است.
کد مطلب: 58163
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام