۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۴

۲۱میلیون دقیقه مکالمه توسط زوار اربعین

ایتنا - از ۲۳ مهرماه تاکنون حدود ۲۱میلیون و ۲۰۰هزار دقیقه مکالمه بین دو کشور ایران و عراق انجام شده است.

یک روز تا مراسم اربعین زمان باقی مانده و برای پیشگیری از بروز مشکلات ارتباطی اقدامات بسیار از سوی وزارت ارتباطات انجام شده است، به طوری که آمارها نشان می دهد در حدود دو هفته گذشته حدود ۲۱میلیون و ۲۰۰هزار دقیقه مکالمه بین دو کشور ایران و عراق برقرار شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، یکی از نگرانی‌ها ایجاد زمینه مناسب انجام مکالمات است که امسال از سوی وزارت ارتباطات زمینه‌ برقراری هشت میلیون دقیقه مکالمه روزانه فراهم شده است.

با توجه به اینکه کل زوار تمایل به مکالمه با خانواده و آشنایان دارند و زیرساخت‌های ارتباطی مکالمه در این مراسم تامین شده و در داخل کشور کارهای لازم تا پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه انجام شده است. کاهش نرخ مکالمات از دیگر اقدامات وزارت ارتباطات است که با رایزنی‌های صورت گرفته نرخ مکالمه در مراسم اربعین از دقیقه‌ای ۳۰۰۰  تومان به ۹۰۰ تومان کاهش یافته است.

انجام ۲۱میلیون و۲۰۰  هزار دقیقه مکالمه بین عراق و ایران
بنا بر اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سهراب آغ بیات - مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیر ساخت - خبر داد: از ۲۳ مهرماه تاکنون حدود ۲۱میلیون و ۲۰۰هزار دقیقه مکالمه بین دو کشور ایران و عراق انجام شده است،   از این میزان ۱۴ میلیون و ۷۴۰ هزار دقیقه سهم مکالمه از ایران به عراق و ۶ میلیون و ۴۶۰ هزار دقیقه سهم مکالمه عراق به ایران بود.

وی گفت:روز ۶ آبان حجم مکالمات به  ۳ میلیون و ۳۱۰ هزار دقیقه رسیده است که از این مقدار ۹۶۵ هزار دقیقه سهم ترافیک مکالمه از عراق به ایران و دو میلیون و ۳۵۰هزار دقیقه ترافیک ایران به عراق است، از اول آبان ماه تا ۵ آبان در مجموع زائران ایرانی در خاک عراق بیش از ۲۰ ترابایت، ‌ دیتای رومینگ مبادله کرده‌اند.

نصب بالن اینترنتی
داشتن اینترنت در این مراسم نقش مهمی در ارتباط زوار و انتقال مفاهیم و پیام اربعین به دنیا ایفا می‌کند، بنابراین وزارت ارتباطات زمینه برقراری اینترنت وای فای را از طریق نصب بالن اینترنتی درمهران را برای زائران فراهم کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که این بالن از نسل چهارم اینترنت همراه است که ۱۰کیلومتر تا ۳۰۰ مگابیت در ثانیه به ۲۰۰۰ نفر را همزمان پوشش می‌دهد، البته در داخل کشور عراق نیز  با همکاری شرکت‌های اینترنتی عراقی در ۱۰ نقطه از مسیر نجف به کربلا وای فای رایگان به زوار ارائه می‌شود.

وجود ارتباطات پایدار
با توجه به اینکه افزایش تعداد زوار نیازمند افزایش تجهیزات برای برقراری ارتباطات در اربعین است بنابراین ۶۱ سایت تلفن همراه در سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه و جاده‌های منتهی به این پایانه‌ها نصب و راه اندازی شده که همین موضوع سبب شده است تا ارتباطات این مناطق در وضعیت پایدار باشد.

امسال وزارت ارتباطات ۱۵ سایت تلفن همراه جدید را به تعداد سایت‌های نصب شده اضافه کرده و  ۲۰ سایتی که در سال گذشته به صورت موقت راه‌اندازی شده بود را به سایت دائمی تبدیل کرده است.

با همکاری اپراتورهای تلفن همراه کشور و شرکت مخابرات ایران و همچنین هیات اتصالات و وزارت ارتباطات عراق سعی شده است که ارتباطات پایدارتر و با کیفیت‌تری تا پایان اربعین برای زائران فراهم شود.
در مسیر ایلام به مهران و مهران به دهلران فیبرنوری با ۷ برابر ظرفیت توسعه داده شده و از اپراتورهای مختلف ۱۱ سایت پرتابل وارد منطقه شده است.

اطلاع رسانی اپراتورها از طریق پیامک
در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، اپراتورهای تلفن همراه خدماتی را در قالب پیامک به مردم در زمینه اطلاع رسانی پیرامون امنیت، بهداشت، سلامت و غیره بسته‌های فرهنگی و آشنایی بیشتر ارائه می‌دهند.

اپراتورهای تلفن همراه برای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و آموزش زائران از مبدا با هماهنگی ستاد مرکزی اربعین و کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد همکاری های لازم را انجام می دهند و بستر مناسبی برای دسترسی و ارتباط مشترکان با برنامه های ستاد مرکزی اربعین فراهم کرده‌اند.
کد مطلب: 54601
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام