۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰

اگر آیفون گم شد چه کنیم؟!

ایتنا - اپل مدت‌هاست که سرویس «Find My iPhone» را برای پیدا کردن و کنترل آیفون‌های گمشده به کاربران خود ارائه می‌کند.
اگر آیفون گم شد چه کنیم؟!

اپل مدت‌هاست که سرویس «Find My iPhone» را برای پیدا کردن و کنترل آیفون‌های گمشده به کاربران خود ارائه می‌کند. اما از iOS 13 و macOS Catalina این سرویس به طور کلی دگرگون می‌شود و شاهد ادامه فعالیت آن در اپلکیشنی جدید تحت عنوان «Find My»خواهیم بود.

به گزارش ایتنا از تابناک، این نرم‌افزار علاوه بر اینکه برای هر 2 سیستم‌عامل macOS Catalina و iOS 13 عرضه خواهد شد، برنامه Find My Friends را هم در دل خود جای داده است. بنابراین با استفاده از «Find My» نه تنها قادر به پیداکردن تمامی دستگاه‌های مختلف خود خواهید بود. بلکه امکان پیدا کردن دوستانی که محل خود را با شما به اشتراک گذاشته‌اند را نیز خواهید داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب نسخه جدید این سرویس «امکان پیدا کردن دستگاه‌ها حتی در حالت آفلاین» است. به بیان دیگر اگر هرکدام از دستگاه‌های اپل خود را گم کنید، حتی در صورت آفلاین بودن دستگاه بازهم قادر خواهید بود آن را پیدا کنید.
 

اپل درباره نحوه عملکرد این ویژگی در نرم‌افزار Find My اینگونه می‌گوید:

دستگاه خود را بدون اتصال به وای‌فای یا حضور در پوشش شبکه همراه پیدا کنید. هنگامی که برای دستگاهی اعلام مفقودی کنید و دستگاه اپل دیگری در کنار دستگاه شما باشد؛ آن دستگاه قادر به تشخیص سیگنال منحصر به فرد بلوتوث دستگاه شما خواهد بود و محل دستگاه‌تان را به شما گزارش خواهد کرد.

البته برای استفاده از این ویژگی‌ باید دارای دستگاه تحت برند اپل باشید. دستگاه اول، دستگاه گمشده خواهد بود و دستگاه دوم کلید رمزگشایی محل دستگاه اول را درون خود دارد.

گزارش وبسایت Weird می‌تواند به خوبی نحوه عملکرد این روش را ضمن حفظ امنیت کاربران توضیح دهد:

به عنوان مثال وقتی بخواهید لپ‌تاپ گمشده خود را پیدا کنید، باید به دومین دستگاه اپل خود مراجعه کنید. فرض کنید سراغ یک آیپد رفته‌اید. در این حالت آیپد شامل کلید رمزگشایی لپ‌تاپ و کد عمومی برای شناسایی لپ‌تاپ شما است.
هنگامی که عملیات جستجو را آغاز کنید، آیپد کد عمومی جهت شناسایی دستگاه شما را در اختیار اپل می‌گذارد. سپس اپل از میلیون‌ها کد موجود و لوکیشن‌های رمز گذاری شده دستگاه شمارا پیدا می‌کند، کلید رمزگشایی دستگاه را تطبیق می‌دهد و محل آن را اعلام می‌کند.

چگونه آیفون، آیپد یا مک آفلاین گمشده خود را در iOS 13 و macOS Catalina پیدا کنیم؟

نرم‌افزار "Find My" را اجرا کنید.
از قسمت پایینی سربرگ "Devices" را انتخاب کنید.
در لیست و نقشه دنبال دستگاه خود بگردید.
با انتخاب دستگاه قادر خواهید بود آن را دنبال کنید، آن را به صدا در بیاورید یا اطلاعات آن را پاک کنید.
کد مطلب: 57957
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام