۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵

آموزش : استفاده از گوگل مپس به صورت آفلاین

ایتنا- امروزه برنامه گوگل مپس بسیاری از افراد را از سردرگمی، گم شدن در خیابان، مسیرهای بین شهری، جاده‌ها و آدرس پرسیدن بی‌نیاز کرده است ولی مشکلی که وجود دارد این است که کاربران همیشه به اینترنت دسترسی ندارند. در این مطلب قصد داریم شیوه استفاده از گوگل مپس به صورت آفلاین را در کنار یکدیگر آموزش ببینیم.
آموزش : استفاده از گوگل مپس به صورت آفلاین
مسافرت کردن برای بسیاری از افراد با ترس و دلهره همراه است، مخصوصاً وقتی قبلاً به مکان مورد نظر نرفته باشید، این استرس دوچندان می‌شود.
امروزه گوشی‌های هوشمند از بسیاری از ترس‌ها و دلهره‌های ما کاسته و ما را شجاع‌تر از قبل کرده است. با برنامه گوگل مپس دیگر جایی برای ترس و دلهره نمی‌ماند.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اوبرگیزمو، استفاده از برنامه‌هایی مانند گوگل مپس خالی از ایراد نیست. یکی از مشکلاتی که در مورد این برنامه‌ها وجود دارد، این است که همیشه به اینترنت نیاز دارند و اگر در یک جاده، اینترنت نداشتیم، حتماً به مشکل برخواهیم خورد.
در این مطلب قصد داریم به شیوه استفاده از گوگل مپس به صورت آفلاین بپردازیم.
 
گوگل همیشه به همه جوانب می‌اندیشد و تمایل دارد خدمات خود را به شکلی ارائه دهد که هر گونه نگرانی و محدودیت را از میان بردارد. گوگل همواره در پی بی‌اعتبار کردن کلمه «محدودیت» بوده است و کماکان به این روند ادامه می‌دهد.
با قابلیت جدید گوگل مپس می‌توانید موقعیت مکانی خود را ذخیره کنید تا زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید، بتوانید از قابلیت مسیریابی آفلاین استفاده کنید.
 
گوگل مپس
 

شیوه ذخیره گوگل مپس برای استفاده آفلاین


1- گوگل مپس را در گوشی هوشمند خود اجرا کنید.
2- روی منوی همبرگر بزنید و منوی را به سمت چپ بکشید.
3- وارد بخش آفلاین مپس شوید.
4- برای شروع باید گزینه “Home” یا “Custom map” را انتخاب کنید. گزینه Home نواحی اطراف منزل را ذخیره می‌کند و گزینه “Custom map” به شما این امکان را می‎‌دهد که یک منطقه را ذخیره کنید.
5- وقتی انتخاب موقعیت به اتمام رسید، Download را بزنید. نقشه دانلود می‌شود و بدون نیاز به اینترنت می‌توانید از آن استفاده کنید.
6- وقتی دانلود کامل شد، می‌توانید لیستی از نقشه‌هایی را ببینید که برای استفاده آفلاین ذخیره کرده‌اید.

این نقشه‌ها به مدت 29 روز ذخیره می‌شود و می‌توانید در صورت نیاز آن را دوباره دانلود کنید. همچنین در صورتی که نیازی به آن ندارید، می‌توانید نقشه را حذف نمایید.
 

محدودیت‌های گوگل مپس آفلاین

 
تفاوت چندانی بین گوگل مپس آفلاین و آنلاین وجود ندارد. می‌توانید جهت رانندگی، مسیریابی و جستجوی موقعیت‌های مکانی مختلف را روی آن انجام دهید ولی در عین حال محدودیت‌هایی هم پیش رو دارید. به عنوان مثال مسیرهای مربوط به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در دسترس شما نخواهد بود.
همچنین در صورتی که رانندگی می‌کنید، هیچ اطلاعات ترافیکی در اختیار شما قرار داده نمی‌شود. شایان ذکر است که حالت آفلاین گوگل مپس در همه کشورها و مناطق در دسترس نیست.
 
کد مطلب: 57748
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام