۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

راه دور زدن Face ID کشف شد، اپل انگشت به دهان ماند!

ایتنا- پژوهشگران موفق شدند راهی پیدا کنند که به کمک این راه می‌توانند سیستم Face ID اپل را دور بزنند. این ترفند به یک عینک و یک نوار چسب نیاز دارد.
راه دور زدن Face ID کشف شد، اپل انگشت به دهان ماند!
سیستم Face ID شرکت اپل پیش از این به عنوان یکی از مطمئن‌ترین و امن‌ترین روش‌ها و مسیرهای برای جلوگیری از ورود افراد ناشناس به گوشی و دسترسی آن‌ها به اطلاعات حساس به حساب می‌آمد و بسیاری از متخصصان و کارشناسان، به عنوان عنوان شک و تردید در مورد این فناوری به دل خود راه نمی‌دادند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، Face ID از نظر متخصصان با اثر انگشت متفاوت بود؛ زیرا به نظر آن‌ها امکان جعل اثر انگشت یا چاپ سه‌بعدی آن وجود دارد ولی نمی‌توان Face ID را از طریق روش‌ها و ترفندهای معمولی و نخ‌نماشده منحرف کرد و به اشتباه انداخت. مثلاً هیچ کاربری نمی‌تواند به کمک یک عکس یا ماسک گذاشتن، فناوری Face ID را دور بزند.
 
Face ID که تاکنون در چشم بسیاری از کاربران به عنوان یک سیستم بی‌عیب و نقص جلوه می‌کرد، اکنون و با فریب خوردن، اثبات کرد که هیچ سیستم امنیتی، بدون عیب و نقص نیست و ممکن است راهی برای دور زدن آن وجود داشته باشد.
به نظر می‌رسد که دور زدن فناوری Face ID به دست پژوهشگران شرکت تنسنت صورت گرفته است. تصور نکنید که این پژوهشگران برای دور زدن Face ID معجزه کرده یا دست به کاری خاص و خارق‌العاده زده‌اند. چنین تصوری کاملاً اشتباه است.
 

پژوهشگران تنسنت برای دور زدن Face ID فقط از کمک یک عینک و نوار چسب بهره‌مند شدند. روش دور زدن آن‌ها با قابلیت تشخیص زنده بودن تصویر ارتباط داشت. فناوری Face ID از این قابلیت استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که آیا تصویری که اسکن کرده، واقعی است یا ماسک به چهره دارد؟ بررسی می‌کند که چیزی که در برابر دوربین است، یک عکس از صاحب واقعی گوشی نباشد.
 
پژوهشگران مقداری چسب نواری به شیشه‌های یک عینک چسباندند و آن را روی چشمان صاحب موبایل که در حال خواب یا بی‌هوشی بود، قرار دادند. آن‌ها در نهایت موفق شدند که قفل آیفون را باز کنند و از طریق اپلیکیشن پرداخت موبایل برای خود پول واریز کنند.
 
خوبی این روش آن است که هکر باید برای استفاده از آن حتماً به شخص قربانی دسترسی داشته باشد و امیدوار باشد که او خواب یا بی‌هوش است.
خوشبختانه احتمال فراهم بودن تمام این شرایط در کنار هم، بسیار پایین است. مسلماً اپل برای این اشکال در آینده، چاره‌ای می‌اندیشد تا بتواند مشکل را برطرف کند.
 
کد مطلب: 57728
برچسب ها: Face ID اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام