۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹

در جلسه وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس چه گذشت؟

ایتنا -محمد جواد آذری جهرمی در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس حضور یافت و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.
در جلسه وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس چه گذشت؟

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توسعه متوازن اینترنت در بخش‌های مختلف کشور گفت که در خیلی از روستاها مردم تلفن ثابت هم ندارند. 

بیت‌الله عبداللهی در جریان طرح سوال خود از وزیر ارتباطات در خصوص ارتباطات تلفن همراه، اینترنت و تلفن ثابت در روستاها در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) گفت: قوانین متعددی درباره توسعه ارتباطات و اینترنت در کشور وجود دارد اما متأسفانه کمترین اقدامات در مورد احکام برنامه ششم صورت گرفته است. ما نمی‌گوییم که آمار وزیر نادرست است اما این توسعه متوازن نیست. ما معتقد به اجرای عدالت هستیم و معتقدیم که راه‌اندازی دولت الکترونیک در روستاها می‌توانست بسیاری از مشکلات را حل کند.

عبداللهی با طرح این سوال که در قبال اخذ پول‌های کلان از مردم در قبوض تلفن چه خدماتی به آن‌ها داده می‌شود، یادآور شد: اگر وزیر جرأت و توان دارد مثل ما به مساجد و پیش مردم برود و ببیند آن‌ها چه می‌گویند.  خیلی از روستایی‌ها تلفن ثابت ندارند و تلفن همراه هم نمی‌توانند داشته باشند زیرا برای آنتن‌دهی باید به بالای کوه بروند، پس این واگذاری‌ها چه سودی برای ملت داشته است؟ 
وی با بیان اینکه ما در تلفن ثابت با پس‌رفت مواجه بوده‌ایم، گفت: فرزندان روستاییان که تحصیلکرده هستند نیاز به اینترنت دارند، این‌ها چه گناهی دارند. متأسفانه وضعیت تلفن همراه در جاده‌های ما هم بدتر است. می‌توانند از هزینه‌های تشریفات بزنند و ساختمان مخابرات در اهر و هریس را تکمیل کنند.
پس از توضیحات وزیر، این نماینده مجلس گفت که به دلیل جوانی وزیر و مشروط به قول وی برای حل مشکل این سوال را به رأی نخواهد گذاشت.

وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در رابطه با تحقق اهداف و وظایف وزارتخانه در رابطه با بند پ ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات بیان کرد: تاکنون حدود ۱۵ هزار خانه بهداشت روستایی به همراه بهیاری‌ها و بخشداری‌های روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

محمد جواد آذری جهرمی در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس در رابطه با علت عدم تحقق موارد مندرج در بند ط ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات بیان کرد: در بحث وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات چهار بخش فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم برای برقراری ارتباط الکترونیک، کشاورزی، آموزش و اتصال بهیاری‌ها به اینترنت مطرح است. به لحاظ فراهم‌سازی زیرساخت‌های خدمات الکترونیک امروز حدود ۱۵ هزار خانه بهداشت روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و ۱۳۴۶ خانه بهداشت دیگر آماده اتصال بوده که در حال انجام هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت هستیم و در مجموع ۱۸۴۸ روستا تحت پوشش نیستند که باید نسبت به اتصال آنها اقدام شود. تمام روستاهایی که خانه بهداشت آنان به شبکه ملی متصل است، بهیاری‌ها و بخشداری‌های آنها نیز به شبکه متصل شده است.

وی افزود: بنده با معاونین خود در کردستان حضور یافته و دلیل عقب افتادگی استان را توضیح دادم. در سیستان و بلوچستان با احداث یک دکل ارتباط می‌توان ۱۲ روستا را تحت پوشش قرار داد اما در کردستان به ازای هر روستا به یک دکل نیاز داریم. چرا که فیبر نوری مدت‌هاست که در کردستان توسعه داده نشده است و  تاکنون ۴۹۰۰ کیلومتر فیبر نوری به استان‌های متفاوت برای توسعه زیرساخت‌های ارتباط روستایی ابلاغ شده است و به طور کلی از ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار که در برنامه ششم توسعه وزارتخانه مکلف شده است ۹۰ درصد آنها را توسعه ارتباطی دهد ۷۲ درصد توسعه ارتباطی محقق شده است.
کد مطلب: 57003
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام