۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲

هوش مصنوعی شغل انسان‌ها را اشغال می‌کند؟

ایتنا - یکی از مقامات مایکروسافت به تازگی تاکید کرده است که هوش مصنوعی خطری برای مشاغل و نیروهای انسانی در جهان به وجود نخواهد آورد.
آیا باید نگران آینده هوش مصنوعی بود؟


با توجه به گسترش روزافزون فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی (artificial intelligence) و یادگیری ماشینی (machine learning) در صنایع و حوزه‌های مختلف تکنولوژی و غیره، بسیاری از شرکت‌های فعال در عرصه‌های گوناگون معتقدند که این فناوری‌ها به صورت کامل فعالیت‌هایشان را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد، به گونه‌ای که دیگر نیازی به وجود چنین استار تاپ و شرکت‌هایی در جهان نخواهد بود و کارکنان آنها نیز با روبات و رایانه‌های مجهز به هوش مصنوعی جایگزین خواهند شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حالا به تازگی لی هیکین، افسر تکنولوژی‌های ملی مایکروسافت در استرالیا تاکید کرد که فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هرگز جای نیروهای انسانی را نخواهد گرفت و مردم نباید نگران از بین رفتن مشاغل خود در آینده باشند چراکه پیشرفت تکنولوژی‌های مذکور تنها به تقویت و افزایش کیفیت و سرعت خواهد انجامید و هیچ گاه قابلیت جایگزین شدن با نیروی انسانی متخصص را کسب نخواهد کرد.

تازه‌ترین تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بالغ بر ۴۱ درصد از شرکت‌های فعال در بریتانیا از توسعه زودهنگام و سریع فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی واهمه دارند چراکه بر این باورند که این فناوری‌ها تا پنج سال آینده جای منابع انسانی، کارشناسان، متخصصان و تمامی تجهیزات موردنیاز آنها را خواهد گرفت و به عبارتی دیگر هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک موجب از بین رفتن تجارت و کسب و کار آنها خواهد شد. به گفته این کارشناسان و تحلیلگران، آن دسته از شرکت‌هایی که تاکنون به بهره گیری از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی در کسب و کار خود فکر نکرده‌اند، در خطر نابودی بیشتری قرار دارند چراکه آینده شرکت‌های تجاری و کسب و کارهای موفق به فناوری‌های جدید تعلق خواهد داشت و صاحبان مشاغل و شرکت‌های کوچک با استراتژی‌های قدیمی حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

اما حالا این مدیر ارشد شرکت آمریکایی مایکروسافت اذعان کرده است که هیچ جای نگرانی در خصوص پیشرفت هوش مصنوعی در جهان وجود ندارد چراکه این فناوری قادر خواهد بود در بهترین حالت ممکن، به ارتقا و بهبود سطح کیفی طراحی و تولید محصولات مختلف کمک کند بنابراین هرگز جایگزین نیروهای انسانی و متخصص همچون مهندسان، پزشکان، اساتید دانشگاه، معلمان، پژوهشگران، روانشناسان، جراحان و غیره نخواهد شد.

وی در تشریح سخنان خود افزود: بسیاری از کارها علاوه بر دانش، تخصص و هوشمندی نیازمند بکارگیری عواطف و احساسات انسانی نیز هست که این کار از توانایی و عهده هوش مصنوعی ( artificial intelligence) خارج است.

وی در ادامه گفت: کاربردهای هوش مصنوعی آنقدر زیاد است که قادر است تغییر و تحولات مثبت و مفیدی را در عرضه‌های گوناگون جهان همچون محیط زیست، علوم پزشکی، صنعت و تجارت ایجاد کند و کمک بزرگی به بشریت محسوب شود.

این در حالیست که پیش‌تر کلر بارکلی، مدیر عملیاتی ارشد مایکروسافت در بریتانیا گفته بود: همانند هر تغییر دیگری در جهان، بهتر است کسب و کارهای فعال در کشورهای مختلف کاری نکنند چراکه هم‌اکنون کاری بجز این از آنها ساخته نیست.

وی همچنین در مورد توسعه و پیشرفت این فناوری تصریح کرده بود: اگر هوش مصنوعی به مرحله تکامل و شکوفایی خود برسد، هر حوزه‌ای را که لازم باشد، تحت سلطه خود در خواهد آورد و ما نه‌تنها نباید جلوی این اتفاق را بگیریم بلکه باید به توسعه و تسریع آن نیز کمک کنیم. تمامی حوزه‌های مختلف و کسب و کارهای جهان سرانجام یک روز تحت سلطه هوش مصنوعی درخواهند آمد.
کد مطلب: 56820
برچسب ها: هوش مصنوعی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام