۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۷

تهدیدهای هوش مصنوعی و نگرانی جامعه جهانی

ایتنا - موضوع منتخب امسال برای اتحادیه بین‌المللی ارتباطات همزمان با روز جهانی ارتباطات، استفاده مثبت، بهینه و مفید از فناوری هوش مصنوعی اعلام شده است.
تهدیدهای هوش مصنوعی و نگرانی جامعه جهانی



دومین رویداد از اجلاس جهانی استفاده درست و مثبت از هوش مصنوعی در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ ماه مه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد شد. همانطور که از نام این رویداد جهانی معلوم و مشخص است، موضوع اصلی و منتخب آن، استفاده بهینه و مثبت از فناوری هوش مصنوعی است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، از آنجا که فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در سال‌های اخیر با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای مواجه شده است و غول‌های تکنولوژی متعددی همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون، اپل، سامسونگ و غیره به طراحی و ساخت ابزارهای هوشمند مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی (Artificial intelligence) بسیاری روی آورده‌اند.

جدیدترین نمونه‌ای که سرو صدا و جنجال‌های بسیاری را در جهان به پا کرد، دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل دوپلکس بود که صدای آن شباهت بسیار بی‌نظیری به صدای انسان دارد به گونه‌ای توسط کاربران قابل تشخیص نیست که مخاطب یک روبات است نه یک انسان!

بسیاری از منتقدان هوش مصنوعی بخصوص ابزار گوگل دوپلکس بر این باورند که توسعه و گسترش این فناوری می‌تواند خطرات و تهدیدات جبران‌ناپذیری را برای جهانیان ایجاد کند و آینده زمین را به شدت به مخاطره بیاندازد.

حالا موضوع و محور اصلی اجلاس جهانی استفاده مثبت از هوش مصنوعی (AI for Good) که در راستای روز جهانی ارتباطات برگزار می‌شود، نیز بررسی احتمال سوءاستفاده و اندیشیدن استراتژی‌های کاربردی به منظور جلوگیری از مصارف نامناسب و مجرمانه از فناوری هوش مصنوعی خواهد بود.

جالب است بدانید که استفن هاوکینگ، الون ماسک، استیو ووزنیاک، بیل گیتس و بسیاری دیگر از نام‌های بزرگ در زمینه علم و فناوری، مدتهاست که در رسانه‌ها و نامه‌های سرگشاده‌ی خود، درباره‌ خطرات ناشی از هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده و به خیل محققان برجسته‌ی هوش مصنوعی پیوسته‌اند.

خطراتی که می‌تواند به مجرمان این امکان را بدهد تا با سرعت و دقت بیشتری و با کمترین زحمت و احتمال ردیابی، به انجام سرقت، قتل‌های زنجیره‌ای، فریب افراد و کلاهبرداری‌های تلفنی و اینترنتی بپردازند.
دیگر مسائل و موضوعاتی که به محور اصلی این رویداد یعنی هوش مصنوعی نزدیک است و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، می‌توان به یادگیری ماشینی، داده‌های بزرگ، توان رایانشی، ظرفیت ذخیره‌سازی حافظه و سایر فناوری‌های در حال توسعه و جدید مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد.
کد مطلب: 52845
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام