۱
plusresetminus
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۷

اعطای جایزه استفن هاوکینگ به ایلان ماسک

ایتنا - ایلان ماسک مدال استفن هاوکینگ ۲۰۱۹ را دریافت خواهد کرد. این مدال توسط ستاره‌شناس نام‌آشنا برایان می به او اهدا خواهد شد.
اعطای جایزه استفن هاوکینگ به ایلان ماسک

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از Space، ایلان ماسک (بنیانگذار اسپیس‌اکس) از دریافت‌کنندگان یکی از معتبرترین جوایز علمی موسوم به جایزه استفن هاوکینگ خواهد بود.
او همچنین قرار است در طی این مراسم، به بحث پیرامون پرتاب آزمایشی موفقیت‌آمیز موشک فالکون‌هِوی بپردازد.
 
گفتنی است امروزه موشک‌های خودفرود فالکون ۹ این شرکت، به‌طور منظم به ایستگاه فضایی بین‌المللی فضاپیما اعزام می‌کنند و ماهواره‌هایی به فضا می‌فرستند. موشک فالکون‌هوی این شرکت که نسبت به فالکون ۹ قابلیت حمل جرم بیشتری را دارد، با موفقیت از پس دو پرواز خود برآمده است.
اکنون اسپیس‌اکس سرگرم کار بر روی نسخه‌ای از فضاپیمایش است که دراگون نام دارد و می‌تواند همین امسال فضانوردان ناسا را به فضا ببرد.
 
از سوی دیگر، آقای ماسک به‌تازگی متحمل گرفتاری‌هایی نیز بوده است. برای مثال، پس از آنکه کمیسیون اوراق بهادار توئیت‌های وی درباره یکی دیگر از شرکت‌هایش یعنی تسلا را بررسی کرد، وی را جریمه نمود.
همچنین در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ آقای ماسک در پادکست جو روگان(یک کمدین)، مواد مخدر استعمال کرد که بنابر گزارش واشنگتن‌پست، منجر به این شد که ناسا امنیت اسپیس‌اکس و همینطور بوئینگ (که قرار است فضانوردان را به مدار اعزام کنند)، مورد بازنگری قرار دهد.
 
استفن هاکینگ ایلان ماسک

بنابر یک اعلامیه جدید، دیگر دریافت‌کنندگان این جایزه در سال جاری عبارتند از برایان انو (موسیقیدان و ستاره‌شناس) و همینطور مستند «آپولو ۱۱» با کارگردانی تاد داگلاس میلر که شامل فیلم‌های نایابی از نخستین فرود بر سطح ماه در ۵۰ سال پیش است.
 
آقای ماسک و دیگر دریافت‌کنندگان این جایزه، مدال خود را در مراسمی که روز ۲۴ ژوئن در شهر زوریخ در کشور سوئیس برگزار خواهد شد، دریافت خواهند کرد.

آقای بیل نای (شخصیت معروف علمی در برنامه‌های تلویزیونی آمریکا)، میزبان این مراسم خواهد بود. مایکل کالینز (فضانورد آپولو ۱۱) و شش فضانورد دیگر در پروژه آپولو نیز از جمله شرکت‌کنندگان در این رویداد خواهند بود.
 
کد مطلب: 56694
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام