۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۶
خدمتی نوین از خدمات وب آمازون:

راه‌اندازی ایستگاه برای «ماهواره به‌عنوان یک سرویس»

ایتنا - شرکت‌ها تا پیش از این، می‌بایست این ایستگاه‌ها را خودشان می‌ساختند تا در زمان عبور ماهواره‌ها، داده‌ها را از آنها استخراج کنند. اما با ارائه این خدمت، کار آنها تا حد بسیار زیادی ساده شده است.
راه‌اندازی ایستگاه برای «ماهواره به‌عنوان یک سرویس»

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک‌کرانچ، به تازگی خدمات وب آمازون از یک سرویس جدید برای فراهم‌کنندگان ماهواره خبر داد. این نخستین ایستگاهی است که به‌طور کامل به‌عنوان یک سرویس مدیریت می‌شود و AWS Ground Station نام دارد.
 
این سرویس جدید، از طریق شبکه کنونی متشکل از آنتن‌های زمینی و همینطور خدمات تحلیل داده‌ها، برای تمام کسانی که از داده‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، دسترسی به داده‌ها و استفاده از آنها را تسهیل خواهد کرد.
 
گفتنی است اپراتورهای ماهواره‌ای باید داده‌ها را از ماهواره استخراج کنند، آن را پردازش کرده و سپس برای استفاده در برنامه‌های گوناگون، آنها در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهند. از این لحاظ، می‌توان گفت که این فناوری تفاوت چندانی با دستگاه‌های اینترنت اشیاء ندارد؛ جز اینکه پیرامون زمین پرواز می‌کند.
 
اندی جیسی(مدیرعامل خدمات وب آمازون) خاطرنشان می‌کند: «مشتریان به ما می‌گفتند در فضا داده‌های زیادی وجود دارد و می‌توانیم از آنها در برنامه‌های متنوعی استفاده کنیم. پس چرا شما انجام این کار را برای ما ساده‌سازی نمی‌کنید؟»
 
شرکت‌ها تا پیش از این، می‌بایست این ایستگاه‌ها را خودشان می‌ساختند تا در زمان عبور ماهواره‌ها، داده‌ها را از آنها استخراج کنند. این کار نیازمند خرید زمین و بنا کردن سخت‌افزار می‌بود و سپس باید خودشان به کار با داده‌ها می‌پرداختند. اما با ارائه این خدمت، کار آنها تا حد بسیار زیادی ساده شده است.
 
راه‌اندازی ایستگاه برای «ماهواره به‌عنوان یک سرویس»
 
هولگر مولر (تحلیلگر مؤسسه Constellation Research) می‌گوید این خدمت موجب خواهد شد تا داده‌های ماهواره‌ای سریع‌تر در دستان توسعه‌دهندگان قرار بگیرد. وی ادامه می‌دهد: «برای استفاده از داده‌ها در برنامه‌ها، لازم است داده‌های فضایی بلادرنگ را به‌گونه‌ای ساده، بلادرنگ و ارزان در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهید.»
 
خدمات وب آمازون مدعی است که با استفاده از مدل درخواستی برای مالکیت، می‌تواند تا ۸۰ درصد موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود. آنها این خدمت را برای دو ایستگاه زمینی آغاز کردند و درنظر دارند تا نیمه سال آینده میلادی، تعداد آنها را به ۱۲ ایستگاه برسانند.
 
کد مطلب: 54941
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام