۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۹

خروج روسیه از اینترنت جهانی

ایتنا - ولادیمیر پوتین لایحه «حاکمیت اینترنت» را تصویب کرد. به موجب این قانون تهیه کنندگان خدمات اینترنت نباید به سرورهای خارجی متصل باشند.
خروج روسیه از اینترنت جهانی

 ولادیمیر پوتین روز گذشته لایحه «حاکمیت اینترنت» را امضا کرد. طبق قانون جدید تهیه کنندگان خدمات اینترنت در روسیه نباید به سرورهای خارجی متصل باشند. علاوه بر آن باید یک سیستم DNS ملی توسعه یابد تا در صورت قطعی اینترنت جهانی، روسیه بتواند از خدمات آنلاین استفاده کند.

در همین راستا سی ان ان می‌نویسد: در فرضیه چنین قانونی با ایجاد یک شبکه اینترنت محلی پایدار، ایمن و کاملاً کارآمد روسیه را از محدودیت‌های آنلاین خارجی رها می‌کند.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق خبرگزاری ریانووستی تحت این قانون یک مرکز نظارت و مدیریت اینترنت تحت نظارت سازمان نظارت بر مخابرات و رسانه‌های روسیه (Roskomnadzor) نیز ایجاد می‌شود. این سازمان مسئولیت فراهم کردن سرویس‌های ارتباطی هنگام شرایط اضطراری را در روسیه برعهده دارد. این سازمان می‌تواند در چنین شرایطی ترافیک اینترنت خارجی را قطع و یک شبکه مختص روسیه ایجاد کند. از سوی دیگر از رمزگذاری برای محافظت از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی در اینترنت استفاده می‌شود.

این در حالی است که به نوشته نشریه فوربس سازمان نظارت بر مخابرات و رسانه‌های روسیه و همچنین شرکت‌های برتر حوزه فناوری اطلاعات این کشور از این اقدام پشتیبانی کرده‌اند. با چنین اقدامی نیاز به ارسال و دریافت اطلاعات از سرورهای خارجی از بین می‌رود.

به نوشته مسکو تایمز روسیه در اواسط ٢٠١۴ میلادی آزمایشی برای سنجش واکنش مردم نسبت به احتمال قطع اینترنت جهانی را انجام داد. این آزمایش مخفیانه نشان داد ایزوله کردن اینترنت روسیه امکانپذیر است.
جالب آنکه به نوشته این نشریه اینترنت روسی Runet نام گرفته است. این قانون از یکم ماه نوامبر اجرایی می‌شود.

مقامات روسیه نخست در ماه دسامبر و در واکنش به استراتژی سایبری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، این لایحه را اعلام کردند.
کد مطلب: 56460
برچسب ها: اینترنت روسیه
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
France
کمونیست های عقب مانده!
واسه اینه از لحاظ اقتصادی هیچ وقت پیشرفت نمی کنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام