۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۴

هیس! غول‌های فناوری در حال خریدن مهم‌‌ترین بخش اینترنت

ایتنا- گوگل و سایر غول‌های فناوری به شکلی کاملاً بی سر و صدا، در حال خریدن مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش اینترنت هستند.
هیس! غول‌های فناوری در حال خریدن مهم‌‌ترین بخش اینترنت
گوگل از پلتفرم ابری خود، میلیاردها دلار درآمد کسب کرده است و اکنون قصد دارد که این چند میلیارد دلار را در زمینه خرید اینترنت سرمایه گذاری کند یا حداقل برای خرید کابل‌های زیردریایی که اساس اینترنت هستند، صرف کند. این شرکت در ماه فوریه اعلام کرد که می‌خواهد در زمینه توسعه و چیشرفت کابل “Curie” که یک خط زیردریایی است که از کالیفرنیا به سمت شیلی رفته است، همکاری کند.
 
 به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، این کابل، نخستین کابل بین قاره‌ای خصوصی است که توسط یک شرکت غیرمخابراتی مستقر می‌گردد. گوگل تاکنون روی چند مورد از این کابل‌های بین قاره‌ای سرمایه گاری کرده است و یکی از اولین شرکت‌هایی است که به دنبال ایجاد خطوط زیردریایی خصوصی است.
 
گفتنی است که گوگل تنها نیست و این کابل‌ها توسط گروهی از شرکت‌های خصوصی که عمدتاً مخابراتی هستند، خریداری شده است. سال 2016، روند خرید این نوع کابل‌ها آغاز شد و پس از مدتی کوتاه به شکلی باورنکردنی رشد کرد. شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، مایکروسافت و آمازون همگی به دنبال تسخیر دریاها هستند.
 
 

امروزه به آهستگی داریم به عصر جدیدی از بلوغ اینترنت نزدیک می‌شویم و به زودی خواهیم دید که فقط بازیگران بزرگ می‌توانند به خوبی نقش خود را ایفا کنند و بر شرکت‌های دیگر غلبه کنند و به همین خاطر به آهستگی به دنبال خرید خطوط و کابل‌های زیردریایی هستند تا اینترنت را از آن خود کنند. اگر بخواهید اینترنت را بر اساس مایل اندازه گیری کنید، کابل‌های زیردریایی فیبر نوری، بهترین مقیاس ممکن هستند.
 
این کابل‌ها در کف اقیانوس قرار می‌گیرند و جهان را می‌پیمایند و 95 تا 99 درصد از داده‌های بین المللی از طریق کابل‌های فیبر نوری منتقل می‌شود. در حال حاضر بیش از 700000 مایل کابل زیردریایی مستقر شده است. از اینترنت به عنوان یک فضای ابری یاد می‌شود ولی در واقعیت، اینترنت مجموعه‌ای از لوله‌های شکننده و خیس است که گوگل به دنبال خریدن تعدادی از آنهاست. در حال حاضر 10433 مایل از این کابل‌ها توسط گوگل خریداری شده است.
 
کد مطلب: 56178
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام