۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۷

زمینه‌های رشد و پیشرفت بینایی ماشین در سال 2019

ایتنا- در سال‌های گذشته، روند رشد بینایی ماشین به شکلی بوده است که همه نگاه‌های را به سمت خود جلب کرده است. در سال 2019 شاهد پیشرفت بینایی ماشین در زمینه تصویربرداری سه بعدی، یادگیری عمیق در فضای ابری، رباتیک، بازرسی صنعتی تصویربرداری حرارتی و تصویربرداری فراطیفی خواهیم بود.
زمینه‌های رشد و پیشرفت بینایی ماشین در سال 2019
فناوری بینایی ماشین یکی از زمینه‌های فناوری است که چندی پیش مطرح شده است و در همین مدت موفق شد طرفداران زیادی را به سمت خود جلب و جذب نماید. این حوزه در سال 2019، با پیشرفت‌های عالی و شگفت انگیزی همراه خواهد شد و در زمینه‌های مختلف و متفاوتی پیشرفت خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینداستری یورپ، یکی از حوزه‌های پیشرفت بینایی ماشین، تصویربرداری سه‌بعدی است. اتوماسیون صنعتی یکی از زمینه‌هایی است که کارخانجات و صنایع مختلف را به سمت صنعتی شدن پیش برده است.

یادگیری ماشین مدتی برای بازرسی کنترل کیفیت نهایی مورد استفاده قرار گرفت ولی صنایع جدید به سمت استفاده از ربات‌ها برای برداشتن قطعات حرکت کرده‌اند.
این ربات‌ها با استفاده از فناوری تصویربرداری سه‌بعدی ماشین را به سمت برداشتن اشیاء مناسب سوق می‌دهد و با این کار نیاز به انسان در فرآیند کمتر می‌شود.
 
با ورود شبکه‌های 5G به خودروهای خودران، امکان محاسبات بینایی ماشین مبتنی بر فضای ابری فراهم می‌شود. الگوریتم‌های یادگیری عمیق با استفاده از شبکه عصبی انعطاف‌پذیر امکان طبقه‌بندی تصاویر و شناسایی اشیاء را فراهم می‌کند.
مطابق پیش‌بینی صاحبنظران، در سال 2019، میزان رشد و توسعه این سیستم هوش مصنوعی و یادگیری عمیق بیشتر خواهد شد.
 بینایی ماشین

حوزه دیگری که برای رشد بینایی ماشین مناسب است، رباتیک محسوب می‌شود. رباتیک در سال 2018 عملکرد بی‌نظیری داشت و فروش ربات‌های صنعتی 31 درصد افزایش یافت.
ربات‌های همکار انسان با ساده‌سازی یادگیری فرآیند به استفاده از ربات‌ها در اتوماسیون صنعتی کمک خواهد کرد.
در آینده، برنامه‌ریزی ربات‌های صنعتی آسان‌تر و سریع‌تر خواهد شد. کاهش پیچیدگی در استفاده از ربات‌ها منجر به استفاده گسترده از آنها و سیستم‌های بینایی در میان‌مدت و بلندمدت خواهد شد و همین مسئله رشد بینایی ماشین را رقم خواهد زد.
 
تصویربرداری فراطیفی و بازرسی صنعتی تصویربرداری حرارتی دو حوزه دیگر هستند. سیستم‌های تصویربرداری فراطیفی امکان آنالیز خواص مواد شیمیایی در محیط‌های صنعتی را فراهم می‌کند و بازرسی صنعتی تصویربرداری حرارتی که با استفاده از داده‌های صورت می‌گیرد می‌تواند در صنعت تولید قطعات الکترونیک و متحرک مفید باشد.
 
کد مطلب: 55394
برچسب ها: بینایی ماشین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام