۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲
در ایالت اوهایو:

پرداخت مالیات با بیت‌کوین

ایتنا - اوهایو، نخستین ایالت در آمریکا خواهد بود که مالیات را با بیت‌کوین دریافت می‌کند.
پرداخت مالیات با بیت‌کوین

از روز دوشنبه آینده شرکت‌های مستقر در ایالت اوهایو خواهند توانست مالیات خود را در قالب بیت‌کوین بپردازند و بدین‌ترتیب اوهایو رسماً نخستین ایالتی خواهد بود که مالیات را در قالب ارز دیجیتالی دریافت خواهد کرد.
شرکت‌هایی که بخواهند در این برنامه شرکت کنند، تنها لازم است در سامانه‌ای اینترنتی که برای این کار درنظر گرفته شده، ثبت نام کنند تا مالیات خود را با بیت‌کوین پرداخت کنند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک‌کرانچ،  بنابر گزارش وال‌استریت‌ژورنال (اولین رسانه‌ای که از این ابتکار خبر داد)، فعالیت این شرکت‌های ثبت شده، هرچیزی می‌تواند باشد؛ از خرید و فروش جزئی مانند فروش سیگار گرفته تا شرکت‌هایی که کارمند دارند و برای آنها مالیات پرداخت می‌کنند.
 
گفته می‌شود ایده آقای جاش ماندل(خزانه‌دار کنونی ایالت اوهایو)، برای پرداخت مالیات با استفاده از بیت‌کوین، نشان از آرزوهای بزرگتر این ایالت دارد؛ بطوری که اوهایو سعی دارد تصویر پیشرفته‌تری از خود در اذهان مردم جا بیندازد.
 
پرداخت مالیات توسط بیت کوین
 
اکنون اوهایو در حال تشکیل یک مرکز فناوری در شهر کلمبوس است. این شهر، خودش جایگاه بزرگ‌ترین مراکز سرمایه‌گذاری در ایالات متحده است. در این میان، کلیولند نیز در تلاش است تا چهره بهتری در زمینه ارز دیجیتالی از خود ارائه بدهد.
 
حال باید منتظر بود و دید که آیا کسی از استقبال جدید ایالت اوهایو در زمینه ارزهای دیجیتالی بهره‌برداری می‌کند یا نه. این در حالی است که گفته می‌شود در حال حاضر، بازار ارز دیجیتالی در حالت سقوط آزاد (یا فروپاشی) قرار دارد.
 
از سوی دیگر، دیگر ایالت‌ها در آمریکا نیز مایل هستند مالیات خود را با بیت‌کوین پرداخت کنند؛ ولی ابتکارهایی از این دست، هیچگاه نتوانسته‌اند از قوانین سفت و سخت ایالت‌هایی همچون آریزونا، جورجیا و الینوی جان سالم به در برند.
 
گفتنی است که ایالت اوهایو اکنون در حال همکاری با یک شرکت نوپا در زمینه پرداخت ارز دیجیتالی با نام بیت‌پِی (BitPay) است که بیت‌کوین را به دلار تبدیل می‌کند.
 
کد مطلب: 54897
نام شما
آدرس ايميل شما