۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳

نحوه اتصال کارت سوخت و کارت بانکی

ایتنا - وزیر ارتباطات با اشاره به تصمیم دولت برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی و نحوه‌ اتصال آن‌ها، از صرفه‌جویی ۳۳۰ میلیارد تومانی در صدور کارت خبر داد.
نحوه اتصال کارت سوخت و کارت بانکی


به گزارش ایتنا از ایسنا، زیرساخت‌های دولت الکترونیکی امروز با حضور  علی لاریجانی - رئیس مجلس شورای اسلامی - و محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سازمان فناوری اطلاعات تشریح شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه‌ تشریح پیشرفت‌ها و موانع توسعه دولت الکترونیکی، درباره‌ی نحوه اتصال کارت سوخت به کارت بانکی اظهار کرد: ۵۵ درصد نازل‌های پمپ بنزین‌ها به سیستم‌های متمرکز ما متصل شده‌اند و ۴۵ درصد نازل‌ها به دستگاه‌های pos (پرداخت) متصل هستند.
وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها که به‌صورت متمرکز در جایگاه‌های سوخت قرار دارند، به نازل‌ها متصل شده و به‌روزرسانی شده‌اند. بانک مرکزی نیز به اپراتورهای پرداخت الکترونیک (psp) دستورالعملی داده که برمبنای آن دستگاه‌های پرداخت باید به‌روزرسانی شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌چنین توضیح داد: به محض ثبت‌نام کاربر برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی، بانک مرکزی به بانک دارنده کارت دستور می‌دهد که کیف پول الکترونیکی داخل کارت ایجاد شود و امکان پرداخت مبلغ سوخت از طریق کارت بانکی دارنده کارت سوخت فراهم شود.

جهرمی با بیان این‌که پیش از این برای سیستم مدیریت سوخت کشور از یک سیستم الکترونیکی استفاده می‌شد، افزود: با وجود این، مشکلاتی در این سیستم وجود داشت از جمله مفقود شدن کارت سوخت و دیگر مسائل اما امروز دولت تصمیم گرفته با شیوه‌ نوین این روش را انجام دهد و بدین ترتیب وزارت نفت به عنوان محور موضوع، بخشی از کار را برعهده گرفته و دستگاه‌هایی از جمله بانک مرکزی، ناجا، وزارت ارتباطات و ثبت احوال نیز هر کدام بخشی از کارت را برعهده گرفتند.

وزیر ارتباطات هم‌چنین در این جلسه اظهار کرد: با تحقق دولت الکترونیکی، هزینه‌های دولت و حاکمیت کاهش و بهره‌وری افزایش می‌یابد.
به گفته او  از فواید دولت الکترونیکی، تسهیل در فرآیند صدور مجوزها و اطلاعات مورد نیاز کسب و کارها، بهبود شاخص‌های کسب و کار با تبدیل سرویس G2G به G2B و شفافیت و مبارزه با فساد است.
کد مطلب: 54886
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام، در صورت اتصال کارت سوخت به کارت بانکی اگر بهر دلیل (نامه قضایی، دارایی، اجرای ثبت، ...) حساب بانکی فرد مسدود شود، آیا برای سهمیه کارت سوختش مشکلی پیش نمی آید و می تواند همچنان از آن کارت بانکی برای بنزین زدن در پمپ استفاده کند؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام