۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۸

ماجرای جیره‌بندی موبایل در بازار چیست؟

ایتنا - شاهدان عینی در بازار موبایل گزارش داده‌اند که خرید گوشی تلفن همراه فقط با اخذ کارت ملی از مشتریان امکانپذیر بوده و همین شایعات مردم را به سمت بازار سوق داده است.
ماجرای جیره‌بندی موبایل در بازار چیست؟

فروش جیره‌بندی موبایل با کارت ملی خبری است که در روز‌های اخیر حاشیه‌ساز شده است.
شاهدان عینی در بازار موبایل گزارش داده‌اند که خرید گوشی تلفن همراه فقط با اخذ کارت ملی از مشتریان امکانپذیر بوده و همین شایعات مردم را به سمت بازار سوق داده است.

مهدی محبی، رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از آغاز اجرای شرایط جدید فروش موبایل خبر داده و بیان کرده بود: شرکت‌های واردکننده موبایل باید از این پس گوشی‌های وارداتی را با مقررات جدید به فروش برسانند. ضوابط جدید فروش شامل قیمت و روش فروش توسط سازمان حمایت و سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین شده و واردکننده موظف است نماینده‌ای برای فروش کالا با همان قیمت اعلامی، به سازمان اعلام کند تا بخش نظارت وزارت صنعت بر عرضه کالا نظارت داشته باشد. به این ترتیب هر کاربر با کد ملی مشخص تنها مجاز به خرید یک عدد گوشی است. خریدار برای دریافت سفارش خود باید شخصا همراه با کارت ملی خود و سیم کارت مربوط به همان کد ملی برای تحویل گوشی خود به صورت حضوری به نماینده فروش شرکت مراجعه کند. خریدار باید دارای آدرس و کدپستی مشخص باشد و اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار نیز مطابقت داشته باشد.

اما رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی البرز در واکنش به خبر مربوط به جیره‌بندی موبایل و محدودیت در فروش تلفن همراه گفت: این موضوع فقط برای یک مدل از آیفون که با ارز هشت هزار تومانی وارد کشور شده انجام می‌شود و بحث جیره‌بندی مطرح نیست.

طبق گزارش خبرنگار افکارنیوز، گوشی‌هایی که جدیدا وارد می‌شود طبق مصوبه سازمان حمایت از مصرف کننده تنها با کارت ملی و برای هر فرد یک عدد به فروش خواهند رسید و این مصوبه شامل گوشی‌هایی که پیش از این در بازار بوده نمی‌شود.
 
کد مطلب: 54627
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام