۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۹

ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس فرانسه

ایتنا - این قانون دانش آموزانی که دچار بیماری و معلولیت های جسمی هستند، را مستثنی اعلام کرده است و مدرسه باید درباره این امر تصمیم گیری کند.
ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس فرانسه

قانون گزاران دولت فرانسه استفاده دانش اموزان فرانسوی از موبایل در مدارس را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش سرویس اخبار موبایل از ایسنا، با توجه به افزایش موج نارضایتی معلمان، مدیران مدارس و والدین، قانون گزاران کشور فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند که از این پس دانش آموزان زیر ۱۵ سال حق ندارند گوشی همراه خود را با خود به مدرسه بیاورند و از آن استفاده کنند.

در این گزارش همچنین به تمامی دبیرستان های فرانسه این اختیار را داده اند که درباره قانون استفاده دانش اموزان دبیرستانی بالای ۱۵ سال از موبایل تصمیم بگیرند و در صورت لزوم ، با آنان برخورد کنند.

بسیاری از معلمان و مدیران مدارس به خاطر استفاده بیش از اندازه دانش آموزان و اعتیاد آنان به چک کردن شبکه های اجتماعی اعلام نارضایتی کرده بودند؛ چراکه آنها بر این باورند استفاده از موبایل، حواس دانش آموزان به درس را پرت می کند و یادگیری آنها را به شدت کاهش می دهد. این امر در نهایت می تواند به کاهش سطح و رتبه علمی دانش آموزان و مدرسه آنها شود که منجر به تربیت نسل جوانی که آگاهی و سواد چندانی ندارند، خواهد شد.

این قانون همچنین سایر وسایل الکترونیکی همچون رایانه شخصی، لپ تاپ ، تبلت و موبایل را نیز شامل می شود و دانش آموزان زیر ۱۵ سال در صورت نیاز به هر کدام از اینها، باید در ابتدای ورود به مدرسه آن را خاموش کرده، تحویل مدیر مدرسه داده و به هنگام خروج از مدرسه، آن را بازپس بگیرند.

البته این قانون برخی از دانش آموزان خاص همچون کسانی که دچار بیماری و معلولیت های جسمی هستند، را مستثنی اعلام کرده است که مدرسه مربوطه باید در ارتباط با آنها تصمیم گیری کند.
کد مطلب: 53680
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام