۰
plusresetminus
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸

اختلال نرم‌افزاری عامل سقوط هواپیمای نظامی روسیه اعلام شد

ایتنا - در اکتبر 2014 مرکز تولیدکننده موتورهای هواپیما در این زمینه به شرکت ایرباس و آژانس امنیت هوانوردی اروپا هشدار داده بود.
اختلال نرم‌افزاری عامل سقوط هواپیمای نظامی روسیه اعلام شد
به تازگی قانونگذاران اسپانیایی اعلام کرده‌اند که شرکت تولیدکننده هواپیماهای ایرباس و مدیران امنیتی اروپا از حفره نرم‌افزاری که باعث شد هواپیمای نظامی A400M سقوط کند، آگاهی داشتند.

به گزارش ایتنا از سی‌نت، در تاریخ مه 2015 یک دستگاه هواپیمای نظامی Airbus A400M در نزدیکی سویا در کشور اسپانیا سقوط کرد و بررسی‌های بعدی نشان داد این اتفاق در حالی صورت گرفته است که از چهار موتور اصلی هواپیما، سه موتور آن هنگام بلند شدن از کار افتاده است.
شایان ذکر است که در این سانحه از شش سرنشین هواپیما چهار نفر جان خود را از دست دادند.

گفتنی است که هواپیمای نظامی ایرباس که برای حمل بار و افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد، با تحلیل دقیق داده‌ها حرکت می‌کند و در آسمان به پرواز درمی‌آید. با این وجود گفته می‌شود زمانی که مهندسان پیش از پرواز هواپیما، نرم‌افزارهای مکمل را روی آن نصب می‌کردند، داده‌های اصلی از سیستم مرکزی پاک شده است.

خلبان‌ها در همان لحظات اولیه هشدار دادند که در قسمت نرم‌افزاری هواپیما یک مشکل اصلی ایجاد شده است و موتورها از کار افتاده‌اند. مدت کوتاهی پس از مخابره این پیام، گزارش‌های بعدی به برج مراقبت ارسال شد و طولی نکشید که هواپیما سقوط کرد.

پس از این سقوط، ارتش اسپانیا بررسی‌های خود را آغاز کرد تا علت حادثه مشخص شود.
تابستان امسال بررسی‌ها به پایان رسید و گزارش نهایی که هم‌اکنون منتشر شده است نشان داده که شرکت ایرباس به واسطه اختلال نرم‌افزاری پیش آمده در این سقوط دخیل بوده است.

بر اساس بررسی‌های مجزایی که خبرگزاری رویترز انجام داده است، مهندسان از این نرم‌افزار معیوب تحت تاثیر قرار گرفتند و البته در اکتبر 2014 مرکز تولیدکننده موتورهای هواپیما در این زمینه به شرکت ایرباس و آژانس امنیت هوانوردی اروپا هشدار داده بود.
 
کد مطلب: 51051
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام