۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۰

اختلال نرم‌افزاری باعث سقوط هواپیمای Airbus شد

ایتنا - اختلال نرم‌افزاری در «واحد کنترل الکترونیکی» که با موتور هواپیما در ارتباط است باعث شد تا هواپیما سقوط کند.
اختلال نرم‌افزاری باعث سقوط هواپیمای Airbus شد


شرکت Airbus از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هواپیما در جهان اعلام کرد سقوط هواپیمای نظامی A400M در تاریخ ۱۹ مه در کشور اسپانیا به دلیل اختلالات نرم‌افزاری صورت گرفته است و هیچ مشکل سخت‌افزاری در این زمینه وجود نداشته است.


به گزارش ایتنا به نقل از اینکوئیرر، این شرکت توضیح داد که در زمینه مونتاژ نهایی قطعات این هواپیما برخی مشکلات وجود داشته است. اما اختلال نرم‌افزاری در «واحد کنترل الکترونیکی» که با موتور هواپیما در ارتباط است باعث شد تا هواپیما سقوط کند.

لازم به ذکر است که بررسی‌های انجام شده روی جعبه سیاه هواپیما نیز این مسئله را تایید کرد و در نهایت مشخص شد که این هواپیما حین پرواز بر آسمان اسپانیا اختلالات نرم‌افزاری جدی داشته است.

خدمه این هواپیمای مجهز به موتورهای توربینی که پیش از پرواز تمام ارزیابی‌های لازم را انجام داده بودند، در جریان این سقوط جان خود را از دست دادند.

 

لازم به ذکر است این هواپیما به عنوان بخشی از برنامه NATO در کشور اسپانیا ساخته شد.
این سقوط موجب شد که به سرعت شش فروند هواپیمای A400M فرانسه پروازهای خود را متوقف کنند و شرکت Airbus هشدار داد که آنها نیز اختلالات نرم افزاری دارند.

تاکنون ۱۷۴ دستگاه هواپیمای نظامی A400M در جهان ساخته شده است که فقط ۱۲ عدد از آنها برای پرواز آماده شده‌اند و گفته می‌شود که اختلال نرم افزاری جدید باعث شده است تلاش مراکز مربوطه طی سه سال گذشته به طور کامل از بین برود.
 
کد مطلب: 36420
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
در این سقوط چند نفر کشته یا زخمی شدند؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام