۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹

تکلیف استان‌ها در تولید محتوای بومی فضای مجازی تعیین شد

ایتنا- معاون وزیر ارتباطات از تعیین تکلیف برای هر استان در تولید محتوای بومی خبر داد و گفت: هر استان باید متناسب با ظرفیت فناوری اطلاعات خود، در توسعه اقتصاد این بخش و تولید محتوا نقش داشته باشد.
تکلیف استان‌ها در تولید محتوای بومی فضای مجازی تعیین شد


با اشاره به اهداف اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) در استانهای کشور، اظهار داشت: این طرح با هدف جذب بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط جوانان و تولید محتوای بومی دیجیتال مطابق با اهداف برنامه ششم توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تعریف شده است.


به گزارش ایتنا از مهر، وی با بیان اینکه تاکنون دولت و بخش خصوصی موفق به سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در توسعه زیرساخت‌ها و شبکه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات شده‌اند، ادامه داد: هم اکنون بستر توسعه کسب و کار در این بخش فراهم شده و فضای دانشگاه‌ها برای توسعه کسب و کارهای نوپا آماده است.

معاون امور دولت و استان‌های وزیر ارتباطات، از برگزاری ۱۵۰۰ رویداد کارآفرینی مرتبط با این بخش در سال ۹۵ و در استان‌های کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حجم بازار فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه رشد خوبی داشته باشد.

وی اولویت مدنظر را توسعه محتوای بومی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: هم اکنون رایزنی با روسای دانشگاه‌ها و استانداران برای ایجاد فضای مناسب در جهت توسعه محتوای بومی توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی درحال انجام است و از سوی دیگر تلاش بر این است که از سرمایه گذاری شرکت‌ها و اپراتورهای بزرگ، برای فراهم کردن بستر فعالیت شرکت‌های کوچک و نوپا استفاده کنیم.

براری تاکید کرد: باید بازار ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات را به کسب و کارهای کوچک استانی گره بزنیم و این هدف میسر نخواهد شد مگر آنکه شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات به شکل گیری کسب و کارهای جدید کمک کنند تا محصولات این شرکت‌ها وارد بازار شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه طرح تکاپو با همکاری میان وزارت ارتباطات و وزارت کار در جریان است، اضافه کرد: با توجه به شعار امسال مبنی بر ایجاد اشتغال و تولید، به این طرح سرعت بخشیدیم تا در نهایت شاهد توسعه اقتصاد محتوا و خدمات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشیم.

وی از تعیین تکلیف برای هر استان در تولید محتوای بومی فضای مجازی متناسب با ظرفیت استانها خبر داد و گفت: هر استان باید از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه اقتصاد این بخش و تولید محتوای بومی استفاده کند؛ براین اساس با هماهنگی با استانداران و مراکز دانشگاهی، تکلیف و سهم هر استان در تولید محتوا برای رسیدن به سیاست‌های مدنظر کشور، مشخص شد.
کد مطلب: 48797
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Netherlands
جالبه، چطور بدون اینترنت پرسرعت و نامحدود و ارزان، قراره این کار انجام بشه؟!!
این طرح ها از قبل شکست خورده هستند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام