۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲

تعویق عرضه جاوا ۹ تا تابستان ۲۰۱۷

ایتنا - یکی از مقامات رسمی جاوا در شرکت اوراکل می‌گوید جاوا ۹، نسخه بعدی پلتفرم زبانی برای سازمان‌ها، باز هم با تأخیر روبه‌رو شده و به‌جای عرضه در ماه مارس ۲۰۱۷ (دی)، عرضه آن به چهار ماه بعد از آن موکول شده است.
تعویق عرضه جاوا ۹ تا تابستان ۲۰۱۷


مقامات رسمی اوراکل خواهان عقب انداختن زمان عرضه نسخه بعدی جاوا هستند، چرا که ماژولارسازی آن، به زمان بیشتری نیاز دارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از computerworld، یکی از مقامات رسمی جاوا در شرکت اوراکل می‌گوید جاوا ۹، نسخه بعدی پلتفرم زبانی برای سازمان‌ها، باز هم با تأخیر روبه‌رو شده و به‌جای عرضه در ماه مارس ۲۰۱۷ (دی)، عرضه آن به چهار ماه بعد از آن موکول شده است.
مارک رینهولد (معمار ارشد گروه پلتفرم جاوا در اوراکل) در بولتن منتشرشده OpenJDK، با تأکید بر لزوم زمان بیشتر برای توسعه سیستم مدول مورد نظر برای عرضه جاوا ۹، پیشنهاد داده که عرضه جاوای جدید با کمی تأخیر همراه باشد. ماژولارسازی جاوا، بخشی از پروژه‌ای موسوم به Jigsaw است. رینهولد می‌گوید هرچند که این فرایند در حال انجام است، اما از سرعت لازم برخوردار نیست.

رینهولد می‌افزاید: «علیرغم پیشرفت موجود، اکنون روشن است که Jigsaw به زمان بیشتری برای تکمیل شدن نیاز دارد. ما اخیراً بازخوردهایی دریافت کرده‌ایم و همین، برای ما انگیزه ایجاد کرد تا به بازطراحی ویژگی package-export ماژول این سیستم بپردازیم؛ چرا که بدون آن نمی‌توانیم به یکی از اهداف عمده‌مان دست پیدا نماییم.»
وی در ادامه می‌گوید بسیاری از مسائل مربوط به طراحی باز، همچنان به قوت خود باقی هستند که همین امر به زمان بیشتری نیاز دارد.


گفتنی است نسخه ۹ استاندارد جاوا یا همان بسته توسعه جاوا (Java Development Kit) قرار بود در ماه جاری عرضه گردد که به ماه مارس موکول شده بود و دلیل آن هم همان ماژولارسازی بیان شده بود. رینهولد می‌گوید: «با یک نگاه کلی به عرضه جاوا، می‌بینیم که تعداد باگ‌های باز جدید در JDK 9، تا حد قابل توجهی بیشتر از JDK 8 در مقطع مشابه است.»

گفته می‌شود با اینکه مسئولان نگهداری بسیاری از پروژه‌های محبوب، به آزمایش زودهنگام ساخت‌های JDK 9 پرداخته‌اند؛ اما اوراکل به‌منظور حصول اعتماد بیشتر در خصوص یافتن و برطرف کردن مسائل آتی، مایل است حتی گزارش‌های بیشتری نیز در این خصوص دریافت نماید.
 
کد مطلب: 45433
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام