۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵

گوگل در مقابل پرونده قضایی اوراکل شکست خورد

ایتنا - گوگل برای دفاع از خود اعلام کرد که رابط برنامه‌های کاربردی‌(API) نمی‌تواند تحت قانون کپی‌رایت قرار بگیرد.
گوگل در مقابل پرونده قضایی اوراکل شکست خورد


دادگاه عالی آمریکا اعلام کرد درخواست تجدید نظر گوگل در مورد پرونده اوراکل را تایید نمی‌کند و این تصمیم می‌تواند شرکت گوگل را مجبور کند تا به واسطه استفاده از جاوا در محصولات خود به شرکت اوراکل جریمه بدهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، دادگاه عالی آمریکا در مورد پرونده مطرح شده به صورت خلاصه روی سایت اینترنتی خود توضیح داد: «اعتراض برای حکم صادر شده مورد قبول واقع نشد. "قاضی آلیتو" اعتقادی به بررسی مجدد یا تایید درخواست گوگل ندارد.»

بر این اساس می‌توان گفت که گوگل بازنده نبرد قضایی طولانی در مقابل اوراکل است که این کشمکش‌های قانونی از سال ۲۰۱۲ آغاز شد.

اوراکل در این پرونده از گوگل شکایت کرده بود که در جریان ساخت سیستم‌عامل اندروید قانون کپی‌رایت را زیر پا گذاشته و بدون هرگونه مجوز از حق امتیاز اوراکل در زمینه Java API استفاده کرده است.

 

گوگل برای دفاع از خود اعلام کرد که رابط برنامه‌های کاربردی‌(API) نمی‌تواند تحت قانون کپی‌رایت قرار بگیرد و پیروزی اوراکل در این پرونده می‌تواند جلوی حجم گسترده نوآوری‌ها را بگیرد. زیرا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌بایست بتوانند به صورت آزاد از رابط‌های برنامه‌ای یکدیگر استفاده کنند.

گوگل در این خصوص طی گزارش گفت: «شرکت‌های رایانه‌ای که برای نخستین بار پا در این عرصه گذاشتند می‌توانند حجم گسترده‌ای از نوآوری‌های مرتبط با توسعه فناوری را مسدود کنند و با استفاده از قانون ۹۵ ساله کپی‌رایت برای مونوپلی کردن فناوری، طراحی رایانه‌های جدید و سیستم‌های برنامه‌نویسی را مسدود کنند.»

در بخش دیگر اوراکل اظهار داشت که تاکید بر قانون کپی‌رایت و پشتیبانی از آن کلید اصلی برای نوآوری‌های نرم‌افزاری محسوب می‌شود.
 
کد مطلب: 36881
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام