۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۶
وضعیت تلفن ثابت تا خرداد ۹۵ ؛

ضریب نفوذ تلفن ۳۸ درصد شد

اینترنت پرسرعت در ۱۸ هزار روستا
ایتنا- آمارهایی ارائه شده از دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات نشان می‌دهد که بالغ بر ۳۰ میلیون خط تلفن در کشور دایر است و ضریب نفوذ تلفن ثابت به ۳۸.۱۳ درصد رسیده است.
ضریب نفوذ تلفن ۳۸ درصد شد


دفتر بررسی‌های اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین وضعیت ارتباطات تلفن ثابت را تا پایان خردادماه سال ۹۵ منتشر کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، شمار خطوط منصوبه تلفن ثابت توسط مخابرات در کل کشور ۳۴ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۲۶۹ خط است که از این تعداد ۲۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۲۰ خط در شهرها و ۶ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۴۹ خط در روستاها نصب شده است. این درحالی است که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۸۶۱ خط تلفن در کل کشور دایر و فعال است.

برمبنای خطوط تلفن در کشور، ضریب نفوذ این فناوری ۳۸.۱۳ درصد اعلام شده و تعداد تلفن‌های همگانی ۱۳۱ هزار و ۵۲۵ دستگاه است.

در همین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۴۸ هزار و ۲۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند و ۵۴ هزار و ۲۷۹ روستا فقط ارتباط دارند.

سیستم موبایل روستایی (WLL ) نیز توسط شرکت مخابرات ایران برای یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۳۲۳ مشترک در روستاها فعال شده است و تعداد روستاهای دارای ارتباطات WLL روستایی نیز ۵۶۴ روستا است. این فناوری از طریق طرح توسعه مخابرات اجباری (USO ) به روستاها رفته است.

آمار منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات حاکی از آن است که تا پایان خردادماه امسال ۱۸ هزار و ۲۸۴ روستا دارای اینترنت پرسرعت از محل طرح USO هستند و ۴ هزار و ۷۴۲ دستگاه تلفن همراه جاده‌ای نیز در کشور نصب شده است.
کد مطلب: 45155
نام شما
آدرس ايميل شما