۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳

هزینه 5 میلیاردی قبض‌های تلفن برای مخابرات

حذف 256 میلیون کارت شارژ موبایل
ایتنا- علاوه بر تلفن ثابت، بحث قبض‌های تلفن‌ همراه نیز هزینه‌های متعددی برای مخابرات به دنبال داشته است.
هزینه 5 میلیاردی قبض‌های تلفن برای مخابرات


چاپ و توزیع قبض‌های تلفن ثابت، تنها در استان تهران سالانه هزینه‌ای بین پنج تا شش میلیارد تومان به دنبال دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مدیرعامل مخابرات استان تهران با بیان این مطلب عنوان کرد: در طول سال طی شش نوبت قبض‌های تلفن ثابت چاپ و توزیع می‌شوند که این هزینه را می‌توان به راحتی حذف کرد.

علیرضا صیدی ادامه داد: مشترکان تلفن ثابت در استان تهران می‌توانند در ابتدای ماه‌های فرد از طریق تماس با شماره ۱۸۱۸ ، شماره تلفن ثابت خود را اعلام کرده و از میزان بدهی خود آگاه شوند و از همین طریق قبض خود را پرداخت کنند.

وی همچنین یادآور شد: سامانه دیگری نیز طراحی شده تا از طریق ارسال پیامک به شماره ۰۲۱۱۸۱۸ مشترکان تلفن ثابت بتوانند در هر زمان از میزان بدهی خود به مخابرات آگاه شده و قبض‌های خود را پرداخت کنند.

براساس اطلاعات ارائه شده ، علاوه بر تلفن ثابت بحث قبض‌های تلفن‌ همراه نیز هزینه‌های متعددی برای مخابرات به دنبال داشته است.

طی سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ با حذف ۵۳ میلیون از قبوض کاغذی موبایل گفته می‌شود از قطع ۵۸۰۰ درخت جلوگیری شده است.

طبق اطلاعات ارائه شده در میان این قبض‌ها حدود ۳۲ درصد آنها به درخواست مشترک حذف شده‌اند.

اما علاوه بر بحث قبوض کاغذی ،در خصوص سیم‌کارت‌های تلفن همراه اعتباری نیز شرکت ارتباطات سیار از طریق در نظر گرفتن شیوه‌های شارژ الکترونیک استفاده مردم از کارت شارژهای کاغذی را ۲۵۶ میلیون کاهش دادده است.به عبارت دیگر در حدود ۷۲ درصد موارد کارت شارژ‌های کاغذی مورد استفاده قرار نگرفته و مشترکان ترجیح داده‌اند از طریق شیوه‌های الکترونیک سیم‌کارت خود را شارژ کنند.

طبق اطلاعات ارائه شده در برنامه تلویزیونی رادیکال هفت، عدم صدور ۵۳ میلیون قبض سیم‌کارت دائمی باعث شده است که ۱۵۰ هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شود و ۱۰ هزار و ۸۰۰ لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد.

از طریق کاهش استفاده از شارژ‌های کاغذی نیز حدود ۲۸۰ هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شده و ۱۹۰ هزار لیتر آب صرفه‌جویی شده و ۱۰ هزار و ۷۰۰ درخت هم از خطر قطع نجات پیدا کرده‌اند.
کد مطلب: 41863
نام شما
آدرس ايميل شما