۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۲

کلینتون: هک دموکرات‌ها کار روس‌هاست

ایتنا- کلینتون به طور مستقیم سرویس جاسوسی روسیه را متهم به هک رایانه دموکرات‌ها متهم کرد.
کلینتون: هک دموکرات‌ها کار روس‌هاست


هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز گذشته به طور علنی سرویس جاسوسی روسیه را به هک کردن رایانه‌های کمیته ملی دموکراتیک متهم کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، وی از پیشنهادهای ترامپ به پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد افشای ایمیل‌های مربوط به خود هم انتقاد کرد.

وی در بخشی از مصاحبه خود با فاکس نیوز در این مورد گفت: ما می‌دانیم که سرویس جاسوسی روسیه کمیته ملی دموکراتیک را هک کرده و می‌دانیم که آنها افشای حجم زیادی از ایمیل‌ها را برنامه‌ریزی کردند و می‌دانیم که دونالد ترامپ تمایل دردسرسازی به حمایت از پوتین دارد.

کاخ سفید از گمانه‌زنی در مورد عامل هک رایانه‌های حزب دموکرات خودداری کرده و ترجیح داده منتظر اعلام نتایج تحقیقات اف.بی.آی در این زمینه بماند. اما برخی متخصصان امنیت سایبری و مقامات آمریکایی از دخالت روسیه در این امر برای تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر می‌دهند.

کلینتون در بخشی از سخنان خود تصریح کرد ایالات متحده چنین رفتاری را از سوی هیچ کشوری در دنیا و به خصوص از جانب کشوری متخاصم تحمل نمی‌کند. ترامپ حامی این مساله است و پوتین را علیرغم تلاش ظاهرا عمدیش برای تاثیرگذاری بر انتخابات تحسین می‌کند و به نظرم این امر می‌تواند یک مساله امنیت ملی باشد.

البته وی در پاسخ به این سوال که پوتین حضور ترامپ را در کاخ سفید ترجیح می‌دهد گفت: قصد ندارد چنین نتیجه‌گیری کند. پیش از این ترامپ با ستایش پوتین وی را رهبری قدرتمندتر از اوباما رئیس‌جمهور فعلی آمریکا دانسته بود و از روسیه خواسته بود ده‌ها هزار ایمیل گمشده مربوط به دوره وزارت خارجه کلینتون را افشا کند.
کد مطلب: 44539
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام