۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰

هکر ایمیل‌های کلینتون به 52 ماه زندان محکوم شد

ایتنا- هکر رومانیایی ایمیل‌های هیلاری کیلینتون طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ ایمیل‌ها و حساب‌های کاربری بیش از ۱۰۰ آمریکایی را در شبکه‌های اجتماعی هک کرده است.
هکر ایمیل‌های کلینتون به 52 ماه زندان محکوم شد


هکری مشهور به Guccifer که ایمیل‌های ذخیره شده بر روی سرور خصوصی هیلاری کلینتون را هک کرده و مشکلات فراوانی را برای وی به وجود آورده بود، توسط دادگاهی در آمریکا به ۴ سال و ۴ ماه زندان محکوم شد.


به گزارش ایتنا از فارس، James Cacheris قاضی این دادگاه در Alexandria واقع در ایالت ویرجینیا حکم یاد شده را بر علیه Marcel Lazar Lehel چهل و چهار ساله صادر کرد. وی یک راننده تاکسی در شهر بخارست رومانی است و در ماه مارس گذشته از کشورش به آمریکا مسترد شد.

پس از بررسی اتهامات این فرد در دادگاه او به جرم سرقت هویت و دسترسی غیرمجاز به رایانه‌های تحت محافظت محکوم گردید. جرم این دو اتهام به ترتیب ۲۴ و ۲۸ ماه است و لذا وی به مجموعا ۵۲ ماه زندان محکوم شده است.

هکر رومانیایی طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ ایمیل‌ها و حساب‌های کاربری بیش از ۱۰۰ آمریکایی را در شبکه‌های اجتماعی هک کرده و به داده‌های ذخیره شده در آنها دسترسی یافته است. افشای این اطلاعات شخصی کلینتون به تحقیقات اف.بی.ای در مورد نحوه نگهداری اطلاعات محرمانه توسط هیلاری کلینتون انجامید.

این هکر قبلا توانسته بود اطلاعات خصوصی کالین پاول و جرج بوش رییس‌جمهور سابق آمریکا را هم سرقت کند. وی بعد از تحمل چهار سال زندان در آمریکا باید برای گذراندن هفت سال دیگر محکومیت به رومانی بازگردانده شود.
کد مطلب: 45162
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام