۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۳
معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛

اولویت‌های سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات در استان‌ها شناسایی شد

ایتنا- براری: تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ترغیب سرمایه‌گذاران به تولید خدمت و سرویس در استان‌ها است.
اولویت‌های سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات در استان‌ها شناسایی شد


معاون امور استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی اولویت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات در استان‌ها خبر داد و گفت: فضا برای توسعه خدمات ICT در استان‌ها باز شده است.


به گزارش ایتنا از مهر، مرتضی براری از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان‌ها در سطح شبکه دسترسی خبر داد و با بیان اینکه هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی در حومه استان‌ها و شهرستان‌ها با مشکلات زیرساختی در بخش ارتباطات مواجه هستند، گفت: در این زمینه با همکاری اپراتور فیبرنوری و اپراتورهای دارنده پروانه ارتباطات ثابت (FCP ) درصدد توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به صورت متوازن در استان‌ها هستیم.

وی با تاکید براینکه برنامه ریزی برای افزایش سهم استان‌ها در تولید سرویس به وسیله سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است ادامه داد: در این راستا اولویت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان‌ها را شناسایی کردیم و جلسات جدی با بخش خصوصی و استانداران داشتیم تا سرویس‌های مدنظر و سرمایه‌گذاران مربوطه را معرفی کنیم.

معاون امور استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با استفاده از سرمایه‌گذاری در بخش خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاکید داریم که خدماتی مانند دولت موبایل، سلامت الکترونیک و آموزش الکترونیک باید در استان‌ها در خدمت مردم قرار گیرد تا شاهد رفاه مردم، کاهش هزینه‌ها و رفت و آمد و در نهایت افزایش درآمد بخش خصوصی باشیم.

براری با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات، بازگشت سرمایه‌گذاری در کمتر از چندماه برآورد می‌شود، اضافه کرد: تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ترغیب سرمایه‌گذاران به تولید خدمت و سرویس در استان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت کشورهای توسعه یافته بر مبنای توسعه پهنای‌باند قیاس می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پهنای‌باند به مثابه مسیر رودخانه است که می‌تواند در آبادانی یک کشور موثر واقع شود. براین اساس با توسعه پهنای‌باند اینترنت در کشور، انتظار خلق ثروت و افزایش رفاه و بهره‌وری را داریم. این امکان در کلانشهرهایی مانند تهران در دست انجام است و باید در سایر استان‌ها نیز فراهم شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به دو مصوبه آیین‌نامه گسترش کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز آیین‌نامه مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در ارائه خدمات الکترونیکی که سال گذشته توسط هیات دولت به تصویب رسید، تاکید کرد: این دو آیین‌نامه راه را برای ورود بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری فاوا هموار کرده است و براین اساس باید شاهد افزایش سهم استان‌ها در اقتصاد فناوری اطلاعات باشیم.

وی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه سرویس و تولید محتوا را از جمله شاخص‌های مرتبط در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: ما فضا را برای شکل‌گیری کسب و کارهای فناوری اطلاعات باز کرده‌ایم و در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توسعه استان‌ها در این حوزه شتاب خواهد گرفت.
کد مطلب: 44504
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام