۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹

حسگر جدید فوتونی زمینه‌ای برای ابداع فناوری‌های تشخیصی پرسرعت

ایتنا - محققان آمریکایی یک حسگر فوتونی بسیار حساس ابداع کرده اند که امیدوارند به ابداع فناوری‌های تشخیصی پرسرعت منجر شود.
حسگر جدید فوتونی زمینه‌ای برای ابداع فناوری‌های تشخیصی پرسرعت


به گزارش ایتنا از ایرنا، پیش از این محققان ارتباط میان بیماری‌های مختلف مانند سرطان‌ها و کم‌خونی و خواص مکانیکی سلول‌های آلوده را مانند تراکم و ویسکوالاستیسیته، شناسایی کرده‌اند اما ابزارهای تشخیصی که برای شناسایی این خواص به اندازه کافی سریع یا حساس باشد، وجود ندارد.


گوراو باهل استادیار علوم پزشکی و مهندسی دانشگاه ایلینویز در یک بیانیه خبری توضیح داد: افزایش اطلاعات پیرامون مکانیک سلول‌ها و ذرات‌زیستی می‌تواند به محققان در خصوص درک حرکت این میکرو اشیاء در سراسر بدن، چگونگی تشکیل تومورها، چگونگی انتشار سلول‌ها و باکتری‌ها در بدن انسان، چگونگی گسترش بیماری‌ها و غیره کمک کند.

محققان دانشگاه ایلینویز حسگر خود را با ترکیب دو فناوری حسگر نوری به نام فلوسیتومتری و سنجش مکانیکی طراحی کردند.

کون‌هان دانشجوی دکتری در دانشگاه ایلینویز گفت: ما یک ابزار جدید میکروسیالی نوری-مکانیکی ابداع کرده‌ایم که اختلالات مکانیکی ایجاد شده توسط میکروذرات منفرد را که در کانال سیال جریان دارند، با سرعت بسیار زیاد به صورت نوری تشخیص می‌دهد.

مشروح این حسگر نوری در آخرین نسخه مجله Optica منتشر شده است.
محققان در آزمایش این حسگر موفق شدند که چگالی و تراکم ذراتی به کوچکی ۶۶۰ نانومتر را که با سرعت زیاد از آن عبور می‌کردند، اندازه بگیرند.
کد مطلب: 43413
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام