۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰

گوشی‌های جدید شیوآمی به فناوری نسل بعدی آیفون مجهز شد

ایتنا - گوشی‌های جدید شیائومی روی دست آیفون 8 اپل زده‌اند، و فناوری حسگر اثرانگشت در صفحه نمایش را زودتر در خود جای داده‌اند.
گوشی‌های جدید شیوآمی به فناوری نسل بعدی آیفون مجهز شد


در حالی که اپل قصد دارد استفاده فناوری حسگر اثر انگشت در نمایشگر آیفون را با تولید آیفون ۸ در سال آینده آغاز کند، شیائومی گوشی‌هایی با همین فناوری تولید کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، این دو گوشی که Mi 5s و Mi 5s Plusنام دارند، جایگزین هایی برای Mi 5 / Mi 5 Pro و Mi 5 Plusمحسوب می‌شوند که در فوریه امسال عرضه شدند و از بدنه آلومینیومی و برخی قابلیت‌های سخت‌افزاری جدید بهره می‌بردند.

Mi 5s و Mi 5s Plus مجهز به پردازنده‌های Snapdragon 821 SoC هستند که نسخه‌ای به‌روزشده از پردازنده Snapdragon 820 محسوب می‌شود. با استفاده از این پردازنده جدید سرعت آن به ۲.۳۴ گیگاهرتز برای دو هسته و ۲.۱۹ گیگاهرتز برای دو هسته دیگر افزایش می‌یابد.

دراین پردازنده، از پردازنده گرافیکی Adreno 530 هم با رسیدن آن به سرعت ۶۵۳ مگاهرتز استفاده شده است. رم‌های این دو گوشی به ترتیب حداقل ۳ و ۴ گیگابایت و حداکثر ۴ و ۶ گیگابایت است. گوشی ۵ اس با حافظه ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و گوشی ۵ اس پلاس با حافظه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود.

تفاوت اصلی این دو گوشی در نمایشگر آنهاست که به ترتیب ۵.۱۵ اینچی و ۵.۷ اینچی هستند. وزن گوشی ۵ اس ۱۴۵ گرم و وزن گوشی ۵ اس پلاس ۱۶۸ گرم است. دوربین جلویی هر دو گوشی ۴ مگاپیکسلی است. اما دوربین پشتی آن‌ها به ترتیب ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی است. در این دوربین‌ها از حسگری ویژه برای ارتقای کیفیت رنگ‌ها و بهینه‌سازی عکاسی در شب استفاده شده است.

بدنه این گوشی‌ها از آلومینیوم صیقل خورده و زیبا ساخته شده و لبه‌های پشتی آن‌ها کاملا خمیده هستند. حسگر اثرانگشت مافوق صوت این گوشی‌ها در زیر نمایشگر باعث شده آنها از بسیاری از رقبای خود جلوتر باشند. عرضه عمومی این گوشی‌ها از فردا آغاز می‌شود.
کد مطلب: 45674
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام