۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹

چتر هوشمند در راه بازار

ایتنا - چترها هم هوشمند می‌شوند!
چتر هوشمند در راه بازار


تاکنون وسایل فناورانه بسیاری برای پیش‌بینی وضعیت آب و هوا طراحی و تولید شده است ولی بیشتر آنها برای این کار به اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند وابسته‌اند درحالی که چتر TARA brella که به‌تازگی ارائه شده، کاملاً منحصر به‌فرد است.


این، تنها چتر هوشمند و فناورانه‌ای است که بدون نیاز به اپلیکیشن، می‌تواند بارندگی را پیش‌بینی کند. تنها کافی است چتر را در فضای بیرونی خانه آویزان کنید تا با کمک سنسورها و فشارسنج‌های خود بتواند فشار هوا را هر ۳۵ ثانیه یکبار اندازه‌گیری کند.

این چتر همچنین با کمک یک نم‌سنج، میزان رطوبت هوا را اندازه‌گیری می‌کند و یک میکروپردازشگر اطلاعات حاصل از این دو سنسور را پردازش کرده و بر اساس تغییرات فشار و رطوبت هوا زمان بارندگی را پیش‌بینی کند.

زمانی هم که کاربر نیازی به دانستن وضعیت آب و هوایی ندارد این چتر را در محل شارژ آن در گوشه‌ای از خانه قرار می‌دهد. کاربران از طریق تغییر رنگ LED واقع در دسته چتر از بارندگی احتمالی مطلع می‌شوند.

اگر این صفحه نمایش، شفاف بماند به معنای این است که آسمان حداقل تا ۶ ساعت آینده صاف تا کمی ابری است و اگر بخشی از آن آبی رنگ شود یعنی آسمان ابری خواهد بود و در صورتی که همه صفحه آبی رنگ باشد هم خبر از بارندگی می‌دهد.

این چتر نیز مانند چتر Blunt + Tile، هرگز جا نمی‌ماند چرا که مجهز به سیستم Anti-Lost است؛ استیکری که می‌توانید آن را در جیب خود نگاه دارید و به محض دور شدن از چتر تا فاصله ۹متری، این سیستم آژیر می‌کشد و هشدار می‌دهد. این چتر اکنون در مرحله جمع‌آوری سرمایه قرار دارد و با بهای ۴۹دلار پیش فروش می‌شود ولی پس از ورود به بازار، بهای آن به ۸۹دلار خواهد رسید.

منبع: ایران‌آنلاین
کد مطلب: 43365
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام