۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶

هک اینترنت اشیاء؛ دغدغه امسال نمایشگاه CES 2016

ایتنا- الفبای اینترنت اشیا «به اشتراک‌گذاری دیتا» میان اشیای مختلف بوده و به همین دلیل در ابتدا مباحث امنیتی برایشان تعریف‌نشده و یا اهمیتی نداشته است.
هک اینترنت اشیاء؛ دغدغه امسال نمایشگاه CES 2016


امسال در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس‌وگاس، یکی از ترند‌های اصلی «اینترنت اشیاء» است.



به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، حفظ حریم شخصی و مباحث امنیتی هنگام بحث درباره اینترنت اشیاء دغدغه کارشناسان آی.تی شده است.

اینترنت اشیاء یعنی: به اشیاء مختلف حسگر نصب‌شده و قابلیت ارسال و دریافت دیتا از طریق اینترنت یا وای.فای ایجاد می‌شود.

اما اینکه در طول این مسیر چه دیتایی به «اشیاء تعریف‌شده» ارسال می‌شود و اگر فردی سوار دوچرخه‌ای بود که یک هکر با ارسال دیتای مخرب، او را از مسیر خود منحرف کرد یا با ارسال پکت، دوربین تلویزیون هوشمند شمارا روشن کرده و وارد حریم خصوصی شما شود و صدها معضل احتمالی؛ مواردی است که کارشناسان آی.تی در این حوزه دنبال جواب‌های قانع‌کننده می‌گردند.

امسال قرار است برخی یافته‌ها و چاره‌جویی‌ها نیز در این زمینه در طول کنفرانس‌های تعریف‌شده مطرح شود، چراکه اغلب کارشناسان موافق‌اند که این دستگاه‌ها ازنظر امنیتی دچار ضعف هستند. واقعیت این است که الفبای آن‌ها «به اشتراک‌گذاری دیتا» میان اشیای مختلف بوده و به همین دلیل در ابتدا مباحث امنیتی برایشان تعریف‌نشده و یا اهمیتی نداشته است.

«گری کواچس» مدیر اجرایی AVG، جف گرین مشاور پالیسی در سیمانتک، نوآلا اوکانر از مرکز فناوری و دموکراسی(در بحث حریم خصوصی) ازجمله صاحب‌نظران این حوزه هستند که در CES 2016 دراین‌باره صحبت خواهند کرد.
کد مطلب: 40180
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام