۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳

سازمان ملل وارد نبرد اپل و اف.بی‌.آی شد

هشدار نسبت به تضعیف امنیت تولیدات اپل
ایتنا- نبرد میان اف.بی.آی و شرکت اپل برای دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده کاربران آیفون موجب نگرانی و موضع گیری مقامات سازمان ملل نیز شد.
سازمان ملل وارد نبرد اپل و اف.بی‌.آی شد


به گزارش ایتنا از فارس، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل هشدار داده که تلاش اف.بی.آی برای تضعیف امنیت سیستم عامل iOS شرکت اپل و استخراج اطلاعات کاربران از آن می‌تواند زندگی افراد زیادی را به خطر بیندازد.


دامنه این درگیری تا بدان حد افزایش یافته که کنگره آمریکا جلسه مشورتی برای استماع نظرات دو طرف تشکیل داده تا به قول خود بتواند توازنی میان حفظ حریم شخصی کاربران و امنیت آمریکا به وجود آورد.

حال در میانه این منازعه موضع‌گیری یکی از مقامات سازمان ملل هم به نفع اپل تمام شده است. زید رعدالحسین کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشته که حفظ حریم شخصی پیش‌شرط حفظ امنیت است. وی همچنین خواستار مشخص شدن خطوط قرمزی مشخص برای حفاظت از داده‌های کاربران در عصر دیجیتال شده است.

وی افزوده که نتیجه درگیری اپل و اف.بی.آی اگر به تضعیف امنیت سیستم عامل iOS منجر شود، می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی برای حقوق بشر مردم جهان داشته باشد و هدیه‌ای برای حکومت‌های تمامیت خواه در جهان محسوب می شود.

گفتنی است اف.بی.آی خواستار رمزگشایی آیفون متعلق به فردی به نام سید رضوان فاروق است که در دسامبر سال گذشته ۱۴ نفر را در سن‌برناردینو به قتل رساند.

دسترسی به اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی آیفون این فرد باعث منازعه حقوقی دامنه داری میان اپل و اف.بی.آی شده است. اف.بی.آی معتقد است اپل باید داده‌های خصوصی کاربران هر گوشی آیفونی را که پلیس طلب کند بر اساس حکم دادگاه افشا کند، اما اپل می‌گوید نظام رمزگذاری گوشی آیفون به گونه‌ای است که هیچ‌کس به جز کاربر گوشی نمی‌تواند به داده‌های خصوصی کاربران دسترسی پیدا کند.

تیم کوک مدیر عامل اپل پیش از این گفته بود اگر کارکنان اف‌بی‌آی از طریق یکی از شبکه های وای‌فای مورد استفاده این تروریست به اینترنت و سرویس آی‌کلود مورد استفاده او متصل می‌شدند، قادر بودند به داده‌های وی دسترسی داشته باشند. اما حالا آنها پس از بازتنظیم کلمه عبور سرویس آی‌کلود تروریست یاد شده و قفل شدن و حذف شناسه کاربری وی در آی‌کلود، قصد دارند با فشارآوردن به شرکت اپل خطای خود را جبران کنند و به داده‌های مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.‌
کد مطلب: 41684
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام