۰
plusresetminus
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵

منتظرکدام فناوری گوشی‌های هوشمند دربارسلون هستید؟

ایتنا- نمایشگاه MWC برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ به نام کنگره جهانی موبایل (GSM World Congress) یا 3GSM در شهر بارسلون برپا شد.
منتظرکدام فناوری گوشی‌های هوشمند دربارسلون هستید؟


بیشتر از دو روز به شروع نمایشگاه گوشی‌های همراه بارسلون 2016 ( MWC ) نمانده است؛ بزرگترین نمایشگاه جهانی که معتبرترین برندهای این صنعت را دور هم جمع می‌کند.کنگره جهانی گوشی‌های همراه 2016 امسال نیز در بارسلون اسپانیا از 22 تا 25 فوریه (سوم تا ششم اسفند) برگزار می‌شود.


به گزارش ایتنا از ایرنا، نمایشگاه بارسلون (Mobile World Congress) یکی از رویدادهای اصلی در حوزه نمایش و معرفی تازه‌های فناوری گوشی همراه است.

سالانه تعداد زیادی محصولات جدید با نوآوری‌های خاص در این نمایشگاه معرفی می‌شوند. این نمایشگاه برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ به نام کنگره جهانی موبایل (GSM World Congress) یا 3GSM در شهر بارسلون برپا شد.

کنگره جهانی موبایل فقط شامل ارائه گوشی‌های هوشمند نیست، می‌توان در این نمایشگاه شاهد تبلت‌ها و پوشیدنی‌های هوشمند جدید نیز بود.

سال گذشته برجسته ترین محصولات MWC گوشی‌های هوشمند پرچمداری چون اچ.تی.سی وان ام 9، گلکسی اس 6 سامسونگ و مدل نوآورانه گلکسی اس 6 اچ بودند از طرفی ساعت هوشمند هوآوی واچ نیز یکی از گجت‌های قابل توجه دیده شده در این نمایشگاه بود.

برخی از محصولاتی که امسال در این کنگره جهانی عرضه خواهد شد، براساس پیش‌بینی‌های حاصل از تجربه سال‌های قبل و گمانه‌زنی‌های موجود به شرح زیر است:

شیائومی Mi5
شرکت شیائومی امسال برای اولین‌بار در نمایشگاه بارسلون شرکت می‌کند و Mi5 را که جدیدترین و پیش‌بینی شده‌ترین تلفن هوشمند این شرکت خواهد بود، معرفی خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی Galaxy S7 Edge
سامسونگ معمولا از نمایشگاه MWC به عنوان فرصتی برای جلب توجه جهان فناوری موبایل به تازه‌ترین محصولات گلکسی خود استفاده می‌کند.

دو محصول Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge در نمایشگاه MWC 2015 رونمایی شدند. سامسونگ سال 2016 نیز از گوشی گلکسی پرچم‌دار خود در روز 21 فوریه پرده‌برداری می‌کند که درست یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه MWC است و پیش‌بینی می‌شود که هر دو محصول Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge آن در این نمایشگاه ارائه شود.

ال.جی
شرکت ال.جی در نمایشگاه MWC سال گذشته تازه‌ترین تلفن‌های هوشمند خود را رونمایی نکرد، بلکه ال.جی G4 را در ماه می و الی.جی G3 را در ماه ژانویه پرده‌برداری کرد که احتمالا اقدام حساب شده‌ای از سوی این شرکت کره‌ای برای پرهیز از رقابت مستقیم با سامسونگ بود.

اما اوضاع امسال تفاوت می‌کند و ال.جی مصمم است با رقبای خود مقابله کند و به همین منظور تلفن همراه G5 خود را در یک روز واحد با Galaxy S7 عرضه می‌دهد. طبق دعوت‌نامه‌ای که به AndroidPIT ارسال شد، این رویداد 21 فوریه رخ می‌دهد.

ال.جی اعلام کرده است که از دو دستگاه تلفن هوشمند جدید میان برد به علاوه دستگاه پرچمدار خود پرده‌برداری می‌کند.

دو محصول یاد شده LG X Cam و LG X Screen خواهد بود. این دو گوشی هوشمند تخصصی برای افرادی طراحی شده است که نیازی به گوشی پیشرفته ندارند، اما یک یا دو ویژگی خاص آن مورد اهتمام و پیشرفته است.

گوشی ال.جی X Cam برای افرادی طراحی شده است که دوربین باکیفیت می‌خواهند، اما نیازی به سایر ویژگی‌های گوشی‌های پرچم دار و گرانقیمت ندارند.

براساس اطلاعات درز پیدا کرده، در پشت این دستگاه دو دوربین کار گذاشته شده است که پیش‌بینی می‌شود در گوشی G5 نیز موجود باشد.

این مدل گوشی صفحه 5.2اینچی با رزولوشن 1080× 1920 دارد.
ویژگی X Screen برخورداری از صفحه نمایش ثانویه است که دائما روشن است و نوتیفیکیشن‌ها، زمان و تاریخ را بدون نیاز به روشن کردن دستگاه نمایش می‌دهد.

این همان ویژگی است که اخیرا عنوان شد G5 نیز به آن مجهز شده است. صفحه نمایش اصلی 4.93 اینچی، یک چیپ‌ست با پردازنده 4 هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی و دو گیگابایت رم از دیگر خصوصیات X Screen است.

اچ.تی.سی وان M10
شرکت HTC نیز معمولا آخرین سری محصول پرچم‌دار One خود را در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل MWC ارائه می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شد محصول HTC one M10 در نمایشگاه 2016 عرضه شود، اما به گزارش سایت چینی ایتوم Ithome ، این احتمال دیگر منتفی شده است.

ایتوم افزود که HTC one M10 ماه مارس رونمایی می‌شود و در آوریل به بازار می‌آید.
هر چند اچ.تی.سی گوشی پرچمدار آتی خود را در نمایشگاه بارسلون عرضه نخواهد کرد، اما این تولیدکننده تایوانی احتمالا با یک و یا دو مدل از گوشی‌های هوشمند مجموعه HTC Desire و یا با دستگاه‌های کنترل ضربان قلب در نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

تبلت سونی اکسپریا Z5 و گوشی هوشمند Z6
در اواسط ژانویه، سونی دعوتنامه شرکت در کنفرانسی مطبوعاتی صادر کرد که قرار است در نمایشگاه امسال بارسلون برگزار کند.

زمان برگزاری کنفرانس 22 فوریه اعلام شده است.
بر این اساس پیش‌بینی می‌شود سونی امسال دستاورد بزرگی را در نمایشگاه عرضه کند که چه بسا چند دستگاه باشد.

نمایشگاه بارسلون سال قبل شاهد اعلام تبلت Xperia Z4 و M4 Aqua بود، بر این اساس احتمال دارد که امسال خبر تبلت Xperia Z5 و یا یک گوشی هوشمند دیگر اعلام شود.

بلک‌بری پریو BlackBerry Priv
بلک‌بری اعلام کرده است که در نمایشگاه امسال محصولی را عرضه نخواهد کرد، به این معنی که گوشی هوشمند جدید اندرویدی آن در این رویداد عرضه نخواهد شد.

اما این تولیدکننده کانادایی گوشی‌های هوشمند مدل پریو خود را پارسال به طور غیرمنتظره در نمایشگاه اعلام کرد.

پروجکت آرا Project Ara
از آنجا که اجرای نسخه آزمایشی گوشی پروجکت آرا در پورتوریکو تا ۲۰۱۶ به تاخیر افتاد، گمان می‌رود که کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ مکان مناسبی برای رونمایی از اولین نسخه‌های آماده مصرف گوشی همراه ماژولار گوگل ، به علاوه کل مجموعه ماژول‌های قابل تعویض باشد.

گوشی پروجکت‌آرا به کاربران اجازه می‌دهد اجزای اصلی یک گوشی هوشمند مانند پردازشگر، دوربین و غیره را به صورت مجزا ارتقاء دهند و لازم نیست کل گوشی را جایگزین نمایند. این پروژه نشان‌گر یک تجدیدنظر مهم در مورد گوشی‌های همراه است.

آلکاتل
ظاهرا آلکاتل در نظر دارد گوشی‌های جدید پرچمدار خود را در کنگره موبایل بارسلون معرفی کند و وب‌سایت این شرکت به اشتباه مشخصات دو گوشی جدیدش را منتشر کرد که نشان می‌دهد آلکاتل با دستان پر و گوشی‌های قدرتمند به MWC خواهد آمد.

این افشاگری شامل اطلاعات با ارزشی درباره گوشی Idol 4S می‌باشد که به پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ دراگون 652، صفحه نمایش چهار HD از نوع Super AMOLED مجهز است. گوشی Idol 4 دارای پردازنده اسنپ دراگون 617 و صفحه نمایش ال.سی.دی 1,080p است و پیش‌بینی می‌شود هر دو محصول در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل ارائه شود.

واقعیت مجازی
قرار است هد ست واقعیت مجازی VR به طور فزاینده بخش قابل رویتی را در فضای فناوری تلفن همراه داشته باشد.

نسخه‌هایی از هدست واقعیت مجازی سامسونگ Gear VR را دیده‌ایم. اکولوس ریفت Oculus Rift نزدیک به تکمیل است. محصول 'پروژکت تانگو' Project Tango هنوز بلاتکلیف است.

به گزارش 'سام موبایل'، پیش‌بینی می‌شود سامسونگ نسخه جدید Gear VR را در کنگره جهانی موبایل معرفی کند.

سامسونگ ادعا می‌کند که محصول یاد شده با نام Gear 360 مجهز به دوربین 360 درجه‌ای واقعیت مجازی است و به عنوان بخشی از Samsung's Project Beyond توسعه یافته است.

این دوربین ظاهرا قادر است در زوایای 180 الی 360 درجه عکس بگیرد که وقتی با لنز دوگانه عکس گرفته می‌شود حداکثر رزولوشن آن 1.920*3.840 پیکسل است و زمانی که روی حالت لنز تک است، عکس با رزولوش 1.920*1.920 پیکسل گرفته می‌شود. محصول جدید Gear 360 احتمالا به طور رسمی 21 ماه فوریه رونمایی می شود.

ساعت‌های هوشمند

نمی‌توان به جرات گفت که کدامیک از ساعت‌های هوشمند در نمایشگاه 2016 رونمایی می‌شوند، زیرا ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ Gear S2، Moto360 (نسل دوم) از موتورولا، Asus zenwatch 2 و Huawei۸ watch در نمایشگاه IFA 2015 برلین عرضه شدند، اما این شایعه وجود دارد که ساعت هوشمند HTC ممکن است در بارسلون رونمایی شود.
کد مطلب: 41332
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام