۰
plusresetminus
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰

وای.فای عمومی رایگان به نیویورک رسید

ایتنا- سیستم وای.فای رایگان شهر نیویورک موسوم به لینک ان.وای.سی، رسما در این شهر راه‌اندازی شد.
وای.فای عمومی رایگان به نیویورک رسید


سیستم ان.وای.سی جایگزین سیستم قدیمی وای.فای پولی می‌شود که قبلا از طریق گوشی‌های هوشمند در دسترس بود.


به گزارش ایتنا ازفارس، بیل دو بلاسیو شهردار شهر نیویورک می‌گوید کنسرسیومی موسوم به CityBridge مسئول طراحی و راه‌اندازی این شبکه وای.فای بوده است.

راه‌اندازی اولیه این شبکه در ماه ژانویه رخ داده بود. در آن زمان چهار هاب وای.فای در برخی خیابان‌های نیویورک نصب شد تا عموم مردم با گوشی و تبلت بتوانند به اینترنت متصل شوند.

هر هاب LinkNYC ده پا بلندی دارد و از آلومینیوم ساخته شده که به یک شبکه فیبرنوری متصل می‌شود.

این هاب به عنوان روتر بی‌سیم عمل می‌کند تا اهالی نیویورک و همین‌طور بازدیدکنندگان از این شهر بتوانند به رایگان به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

در هر هاب LinkNYC یک تبلت اندرویدی هم نصب شده که به عابران پیاده‌ای که فاقد ابزار اتصال به اینترنت هستند امکان می‌دهد به خدمات شهری، شماره‌های ضروری، خدمات نقشه و جهت‌یابی و ... دسترسی داشته باشند و بتوانند در داخل آمریکا تماس‌های تلفنی رایگان برقرار کنند.

در این هاب‌ها دو پرت شارژ یو.اس.بی در نظر گرفته شده تا رهگذران بتوانند وسایل خود را از طریق آنها شارژ کنند.

این پرت‌ها یک طرفه طراحی شده‌اند تا جلوی سواستفاده هکرها و سرقت اطلاعات کاربران گرفته شود. یک دکمه برای تماس سریع با پلیس در شرایط اضطراری هم در نظر گرفته شده است.

دو نمایشگر ۵۵ اینچی اچ.دی هم در دو طرف این هاب‌ها برای نمایش تبلیغات در نظر گرفته شده تا هزینه ارائه این خدمات تامین گردد. سرعت دانلود از طریق این شبکه اینترنت بی‌سیم بیش از ۱۰۰ مگابیت در ثانیه است که باید منتظر ماند و دید با افزایش تعداد کاربران کاهش می‌یابد یا خیر.
کد مطلب: 41323
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام