۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲

واردات حافظه رایانه و DVD به پای عینک آفتابی نرسید

ایتنا- ظرف ۱۰ ماه گذشته واردات قانونی عینک آفتابی ۳۶.۴ درصد بیشتر از حافظه رایانه (RAM) و ۲۴.۷ درصد بیشتر از واردات CD و DVD بوده است.
واردات حافظه رایانه و DVD به پای عینک آفتابی نرسید


به گزارش ایتنا از تسنیم، نگاهی به آمار صادرات و واردات اقلام تعرفه‌ای کشور از مبادی قانونی نشان می‌دهد که ۴۰ هزار و ۴۹۷ کیلوگرم دیسک فشرده لیزری یکبار قابل ضبط CD/R و DVD/R به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۸۱۵ ریال ظرف مدت ۱۰ ماه وارد کشور شده است.


البته سه برابر وزن این تعرفه وارداتی، صادرات دیسک فشرده لیزری یکبار قابل ضبط CD/R و DVD/R داشته‌ایم که مجموع ارزش ریالی آن بیست میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۴۶۲ شده است؛ بنابراین قطب صادراتی ایران در این بخش پررنگ‌تر است هرچند که رویه استفاده از دیسک‌های فشرده لیزری در دنیا CD/R و DVD/R رو به کاهش است.

مروری در بخش تعرفه‌های سخت‌افزاری نشان می‌دهد که ظرف سه فصل و یک ماه ۳۷ هزار و ۲۰ حافظه فرار رایانه (RAM) از مبادی قانونی وارد کشور شده که مجموعا چهار میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۰ دلار ارزبری برای کشور داشته است.

ارزش ریالی واردات حافظه فرار رایانه (RAM) نیز ۱۲۷ میلیارد و ۴۶۴ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۴۲ ریال بوده است. در حالی‌که ارزش وزنی واردات این تعرفه کمتر از واردات دیسک‌های فشرده لیزری بوده اما ارزش ریالی آن ۲۸ برابر CD/R و DVD/R ثبت شده است.

نکته قابل تأمل این است که حجم واردات هر دو قلم کالا کمتر از واردات عینک آفتابی به وزن ۵۰ هزار و ۵۱۶ بوده است.
ظرف ۱۰ ماه گذشته ۴۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۳۵۸ ریال واردات عینک آفتابی از مبادی گمرکی ثبت شده است.
در همین مدت زمان، صادرات پنج هزار و ۶۰۰ کیلوگرم عینک آفتابی به ارزش ۷۶۷ میلیون و ۶۰۵ هزار ریال نیز برای کشور درج شده است.

منبع: تسنیم
کد مطلب: 41242
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام