۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۱

یک توصیه نرم‌افزاری به کاربران رایانه

ایتنا- CDها هنوز هم در میان کاربران رایانه‌ها محبوب هستند. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند طور عمر بیشتری به CDهایتان ببخشید.
یک توصیه نرم‌افزاری به کاربران رایانه


یک کارشناس نرم‌افزار به کاربران رایانه هشدار داد: برای افزایش طول عمر لوح فشرده از دستگاه‌‏ها و پمادهای خش‏گیر در صورت امکان استفاده نکنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، نوید نیکخواه‌بهرامی در گفت‌وگو با این خبرگزاری اظهار کرد: با گذشت زمان روش‌های متعددی برای افزایش عمر لوح‌های فشرده ارایه شده است که با پیشرفت تکنولوژی جایگزین‏های متعددی برای این لوح‌ها جهت ذخیره اطلاعات به وجود آمده است و شاید به همین دلیل است که حفظ و نگهداری از لوح‌های فشرده چندان جدی گرفته نمی‌شود ولی باید اذعان کرد که با وجود تحولات مختلف در این زمینه همچنان سالم نگه داشتن آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که لوح‌های فشرده را پشت و روی هم قرار دهند و اگر این لوح‌ها را از طرف قابل استفاده روی هم قرار دهند به علت شیشه‏‌ای بودن سطح، به سرعت خش‏دار خواهد شد.

این کارشناس نرم‌افزار ابراز کرد: از پاک کردن لوح فشرده با لباس و حوله خودداری کنید، چرا که پاک کردن این لوح‌ها با منسوجات به شدت باعث کاهش عمر آن خواهد شد، به همین خاطر باید برای تمیز کردن آن‌ها از دستمال کاغذی و یا سایر دستمال‏های نرم استفاده شود.

وی، خودداری از نوشتن با ماژیک‏های غیراستاندارد بر روی لوح‌های فشرده را از عوامل مؤثر در افزایش طول عمر آن‌ها دانست و افزود: تأثیر ماژیک‏‌های غیراستاندارد برروی لوح‌های فشرده این است که به تدریج در بافت آن فرو رفته و باعث استهلاک سریع آن می‌شود. شیارهای دست و کثیفی‏‌های سطح دست نیز در تماس با سطح لوح فشرده باعث تخریب سطح شیشه‏‌ای آن خواهد شد.

نیکخواه‌بهرامی، به قرار دادن لوح‌های فشرده در هوای آزاد و کیف‏های نامرغوب اشاره کرد و افزود: این عمل نقش به‌سزایی در نابودی این لوح‌ها دارد و همچنین این نکته نیز حائز اهمیت است که بلافاصله بعد از اتمام کار با CD، کاربر باید آن را از CD-ROM خارج کند.
 
در صورتی که CD در CD-ROM باقی بماند، در هر بار ورود به My Computer یا هنگام خاموش و روشن کردن سیستم، محتوای CD بازخوانی خواهد کرد. همچنین از زدن برچسب به جای نوشتن روی پشت CD خودداری کنید.

این کارشناس نرم‌افزار خاطرنشان کرد: کاربران از دستگاه‏‌های خش‏گیر و پمادهای خش‏گیر حتی‌الامکان استفاده نکنند و در صورتی که خش‏‌های کوچک و کم روی لوح فشرده مشاهده کردند، استفاده از ابزارآلات مذکور به هیچ‏ وجه برطرف‌کننده نیست و ضمن برداشتن یک لایه از روی CD، خش‏های جدیدی نیز روی CD وارد خواهد کرد.
کد مطلب: 24144
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام