۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

واکنش رسمی به خطای ۱۰۰۹ آیفون برای کاربران ایرانی

دسترسی به خدمات اپل را مسدود نکرده‌ایم
ایتنا- جهانگرد: شبکه ملی اطلاعات در سراسر ایران راه‌اندازی شده و مراحل تکاملی را طی می‌کند.
واکنش رسمی به خطای ۱۰۰۹ آیفون برای کاربران ایرانی


معاون وزیر ارتباطات گفت: خطای ۱۰۰۹ اپل و مسدود شدن خدمات این شرکت برای کاربران ایرانی ناشی از اعمال محدودیت داخلی نیست و این موضوع به مسائل داخلی شرکت اپل مربوط می‌شود.


به گزارش ایتنا از فارس، نصرالله جهانگرد در نمایشگاه الکامپ ۲۱ در پاسخ به سؤالی درباره ارور ۱۰۰۹ اپل که اخیرا کاربران ایرانی در دسترسی به خدمات اپل با این خطا روبه‌رو می‌شوند و امکان دسترسی به اپ‌استور اپل و نصب برنامه برای آنها مسدود شده‌ است، اظهار داشت: این خطا علت داخلی از ایران ندارد و هیچ محدودیتی در دسترسی به خدمات اپل در ایران اعمال نشده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: هیچ گزارشی از اعمال محدودیت در دسترسی به خدمات اپل در ایران دریافت نکرده‌ام و این موضوع مربوط به مسائل داخلی خود شرکت است.

شبکه ملی اطلاعات یعنی همان چیزی که هم‌اکنون در کشور موجود است
جهانگرد در پاسخ به سؤالی دیگری درباره اینکه هم‌اکنون چند درصد دسترسی کاربران از طریق شبکه ملی اطلاعات برقرار می‌شود؟

گفت: هم‌اکنون کل دسترسی کاربران بر بستر شبکه ملی اطلاعات است و شبکه ملی اطلاعات یعنی همان چیزی که هم‌اکنون در کشور موجود است، در نتیجه همه دسترسی‌ها از طریق شبکه ملی اطلاعات است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: این شبکه در سراسر ایران راه‌اندازی شده و مراحل تکاملی را طی می‌کند.

در این راستا، موضوع پایداری شبکه، ظرفیت، کیفیت، سرعت و امنیت عواملی است که باید تکامل یابد که در قالب یک برنامه جامع طراحی شده و به زودی پیاده‌سازی می‌شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: طی سه برنامه شش ماهه که وزیر دستور داده گام به گام به ظرفیت‌های مدنظر خواهیم رسید و امیدواریم اواسط سال آینده به شرایط نسبتا معقولی برسیم.
کد مطلب: 39802
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام