۵
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲

وزیر ارتباطات: آقای جهانگرد! شبکه ملی اطلاعات را سریع‌تر رونمایی کنید

ایتنا- واعظی: از آقای جهانگرد می‌خواهم که زودتر شبکه ملی اطلاعات را رونمایی کنند و کاستی‌ها نیز در حین استفاده برطرف شود.
وزیر ارتباطات: آقای جهانگرد! شبکه ملی اطلاعات را سریع‌تر رونمایی کنید


وزیر ارتباطات خطاب به مجری شبکه ملی اطلاعات گفت: اگرچه وی شخصی ایده‌آل‌گرا است اما تقاضا دارم شبکه ملی اطلاعات هرچه سریعتر رونمایی و قابل استفاده برای مردم شود.


به گزارش ایتنا از فارس، محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه‌های زیرساخت به مناسبت دهه فجر اظهارداشت: در دو سال و نیم پیش که به وزارت ارتباطات آمدم متوجه شدم اوضاع با بیست و چند سال پیش از آن جدا شدم فرق کرده و امروز مدیران این وزارتخانه دوست دارند این کارها را برون‌سپاری کنند تا شخصاً انجام بدهند.

وزیر ارتباطات خطاب به نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: هرچند آقای جهانگرد فرد ایده‌آل‌گرایی هستند و می‌خواهند که شبکه ملی اطلاعات را پس از تکمیل همه مراحل راه‌اندازی کنند اما از آقای جهانگرد می‌خواهم که زودتر این شبکه را رونمایی کنند و کاستی‌ها نیز در حین استفاده برطرف شود.

وی همچنین از دیگر معاون خود علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات خواست که رگولاتوری با توجه به صدور پروانه‌های جدید ابتکاراتی از خود نشان دهد.

واعظی همچنین با اشاره به افتتاح پروژه‌های امروز شرکت زیرساخت گفت: این پروژه‌ها دست‌گرمی بوده و اکنون با این پروژه‌ها می‌توانیم مدیران و همکاران زیرساخت را تائید کنیم اما باید تلاش‌ها ۲ برابر شود.

واعظی با تاکید بر اینکه باید در سال آینده هرآنچه که داریم از جمله پهنای‌باند، شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک به سرعت افزایش یابد، گفت: سال آینده در هفته دولت شاهد به ثمر رسیدن این اقدامات خواهیم بود.

واعظی همچنین یادآور شد: برخی فکر می‌کنند اگر با خارج مراوده نداشته باشیم به خودکفایی می‌رسیم اما من این اصل را قبول ندارم و معتقدم مردم ما آنقدر هوشمندی دارند که منافع خودشان را در عین مراوده با خارجی‌ها حفظ کنند.
کد مطلب: 40985
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
تلتکست میلی ارتباطات نمیخوایم. اینترنت جهانی رو درستش کنید.
آرش
feedback
Iran, Islamic Republic of
شبکه‌ی ملی اطلاعات واقعاً کمک میکنه، حداقلش اینه که شرکت‌ها مورد حمله‌های خارجی (خارج از کشور) قرار نمیگیرن و به امنیت شبکه‌های داخلی هم کمک می کنه
کلاً گام خوبیه برای میزبان داده‌های منطقه شدن
feedback
Iran, Islamic Republic of
پروژه شبکه ملی چیزی نیست جز برنامه ای برای افزایش محدودیت و محرومیت و کنترل کاربران. یکی از دلائلی که جریان تند رو و صداوسیما به شدت حامی اجرایی شدن این پروژه هستند همینه.
Arash
feedback
Iran, Islamic Republic of
خب شما فقط به عنوان کاربر معمولی بهش نگاه می کنید، وقتی یک شرکت داشته باشید دیگه اینطوری بهش نگاه نمی کنید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای واعظی
99% محتوای اینترنت در خارج از کشور است اینکه شما شبکه ملی برای ارتباط با ارگانها می خواهید بر قرارا کنید خوب است ولی ربطی به کاربران عادی نداره، اینکه پهنای باند داخلی رو چند برابر کنین به هیچ دردی نمی خوره چون محتوا در خارج از این مرزهاست
مگر اینکه دست رسی به سایتهای خبری بی مصرف داخلی مد نظر شما باشه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام