۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۴

توصیه‌های معاون وزیر برای مدعیان حجم‌خوری اینترنت

ایتنا- از این پس با ایجاد سامانه‌هایی برای ببرسی میزان مصرف اینترنت مشترکان می‌توانند میزان مصرف دقیق خود را بررسی کنند.
توصیه‌های معاون وزیر برای مدعیان حجم‌خوری اینترنت


معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: سامانه‌هایی برای بررسی میزان مصرف کاربران اینترنت در حوزه‌های ADSL و اینترنت موبایل در حال راه‌اندازی است که از طریق این سامانه‌ها مشترکان می‌توانند میزان دقیق مصرف خود را بررسی کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ظهر امروز در حاشیه مراسم اعطای پروانه شرکت‌های FCP اظهار کرد: در حال حاضر نرم‌افزاری طراحی شده که با قرار گرفتن آن بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات امکانی ایجاد می‌شود که مشترکان ADSL بتوانند بر روی میزان مصرف خود کنترل داشته باشند.

عمیدیان در عین حال از سامانه‌ای که شرکت همراه اول ایجاد کرده یاد کرد و گفت: این سامانه اکنون در مرحله‌ تست و آزمایش قرار دارد و قرار بر آن است که از ۱۹ آبان‌ماه بر روی سایت این شرکت قرار بگیرد تا به واسطه‌ آن کاربران بتوانند از طریق حساب کاربری خود به اطلاعات مختلفی از جمله ریز‌مکالمات و میزان مصرف و باقی‌مانده بسته‌های خود اطلاع پیدا کنند.

وی همچنین اظهار کرد: پس از آنکه دو اپراتور دیگر چنین سامانه‌ای را راه‌اندازی کنند سامانه تجمیعی بر روی سایت تنظیم مقررات ارتباطات نیز قرار خواهد گرفت و بر همین اساس مشترکان می‌توانند میزان مصرف اینترنت خود را به‌طور دائم مورد بررسی قرار دهند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در عین حال گفت: علاوه بر این سه کد نیز در نظر گرفته شده که هر یک از اپراتورها آنها را اعلام کرده‌اند تا کاربران با وارد کردن آنها بتوانند میزان مصرف و باقی‌مانده خود را بررسی کنند.

عمیدیان ادامه داد: مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری #۱۰۰* از اطلاعات اینترنت همراه سیم‌کارت همراه اول خود مطلع شوند که برای دریافت اطلاعات از اپراتور دوم یا ایرانسل هم کد #۵۵۵* در نظر گرفته شده است.

همچنین مشترکان رایتل می‌توانند با شماره‌گیری #۱۴۴* اطلاعات مربوط به بسته‌های اینترنتی خود را به دست آورند.

اما معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال مبنی بر میزان رضایتی که از فعالیت‌ ارائه‌کنندگان اینترنت ثابت و موبایل وجود دارد عنوان کرد: وضعیت ارائه‌ خدمات این شرکت‌ها رو به بهبود است، اما همچنان از خدماتی که ارائه می‌شود به شخصه راضی نیستم هرچند که روند بهبود این خدمات رضایت‌بخش است.

وی در پایان در خصوص پرداخت SLA نیز گفت: در این زمینه روز گذشته مصوبه‌ای به امضای اعضاء رسیده است که این مصوبه ظرف این هفته ابلاغ خواهد شد و پس از آن شرکت‌های مختلف ملزم به اجرای آن و پرداخت خسارت در زمان قطعی‌های غیرمجاز خواهند بود.
کد مطلب: 39064
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام