۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

الزام شرکت‌های اینترنتی برای ارائه گواهی کیفی خدمات

ایتنا- عمیدیان: ۸ شرکت هم‌اکنون در حال دریافت مجوز خدمات اینترنت هستند.
الزام شرکت‌های اینترنتی برای ارائه گواهی کیفی خدمات


معاون وزیر ارتباطات گفت: به زودی مصوبه‌ای در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و به شرکت‌های اینترنتی و زیرساخت ابلاغ می‌شود تا این شرکت‌ها ملزم به ارائه گواهی کیفی سطح خدمات به مشترکان باشند.


به گزارش ایتنا از مهر، علی‌اصغر عمیدیان امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه تله‌کام در نشست خبری با اشاره به وضعیت کیفیت اینترنت و موبایل، گفت: اولین منتقد کیفیت موبایل و اینترنت در کشور من هستم و درباره کیفیت این خدمات از مردم عذرخواهی کردم.

ما نیز قبول داریم که در زمینه این خدمات مشکلات متعددی وجود دارد، اما باید این مشکلات با تعامل مردم و نهادهای نظارتی برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت خدمات‌دهی در این حوزه اگر چه روند رو به رشدی دارد، اما به طورکامل رضایت‌بخش نیست، گفت: در تاریخ ۱۶ مهرماه جاری مصوبه‌ای را در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب می‌کنیم تا شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، اپراتورها و شرکت ارتباطات زیرساخت موظف به ارائه توافقنامه سطح کیفی خدمات (SLA) شوند.

عمیدیان در مورد آخرین وضعیت اختلافات میان مخابرات و وزارت ارتباطات نیز گفت: شرکت مخابرات قرار بود طرح توسعه خود را به ما ارائه دهد و تنها زمانی تغییر تعرفه درخواستی این شرکت صورت می‌گیرد که ۷ مورد در طرح توسعه را به صورت کلی به اجرا درآورد، اما تاکنون در هیچ یک از این زمینه‌ها اتفاقی نیفتاده و تنها بحث احساسی و رسانه‌ای مطرح شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات با تاکید بر اینکه آمادگی داریم که پیشنهادات مخابرات را بررسی کنیم، اضافه کرد: اگر مخابرات مانند اپراتورهای موبایل به ارائه سرویس‌های ارزش افزوده بپردازد، لازم نیست برای جبران هزینه‌ها تنها به فکر افزایش درآمد باشد.

وی همچنین از مقدمات واگذاری اپراتور ایرانسل در بورس از یک ماه گذشته خبر داد و گفت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طبق یک زمانبندی، ایرانسل را موظف کرده است تا اول پاییز امسال نحوه ورود ۲۱ درصد سهام خود در بورس را ارائه کند.

اکنون اول پاییز است و پیگیری‌ها برای بورسی شدن این شرکت از طریق دبیرخانه رگولاتوری انجام می‌شود و چگونگی واگذاری نیز از طریق هیات مدیره ایرانسل اعلام خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات در مورد آخرین وضعیت ارائه مجوز جدید برای خدمات اینترنت در کشور نیز گفت: ۸ شرکت هم‌اکنون در حال دریافت مجوز خدمات اینترنت هستند و صدور پروانه ارائه خدمات (FCP ) در مرحله نهایی قرار دارد.
کد مطلب: 38416
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام