۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲
با رونمایی نسخه پنجم پارسی‌جو توسط وزیر ارتباطات

موتور جست‌وجوی ملی وارد مرحله‌ تجاری‌سازی می‌شود

ایتنا- نسخه پنجم پارسی‌جو از لحاظ دقت رتبه‌بندی و پوشش صفحات فارسی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
موتور جست‌وجوی ملی وارد مرحله‌ تجاری‌سازی می‌شود


مدیر پروژه ملی موتور جست‌وجوگر پارسی‌جو از رونمایی نسخه جدید و آغاز مرحله تجاری‌سازی این جویشگر ملی طی چند روز آینده خبر داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، علی محمد زارع بیدکی گفت: نسخه پنجم موتور جست‌وجوگر پارسی جو اوایل هفته آینده طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونین وزارت و اعضای شورای راهبری جویشگر بومی رونمایی خواهد شد تا بدین ترتیب این موتور جست‌وجوگر وارد مرحله تجاری‌سازی شود.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های نسخه پنجم جستجوگر پارسی‌جو می‌توان به اضافه شدن سرویس اندروید خبر (خبرجو)، سرویس مکان محور (کافه کجا)، آسان‌ترین سرویس دانلود کشور، سرویس بازار، سرویس جامع آب و هوا و همچنین تغییرات ظاهری این جویشگر ملی اشاره کرد.

وی ادامه داد: سرویس مکان محور با نام تجاری (کافه کجا) الهام گرفته از موتور جست‌وجوگر "سزنم" کشور چک بوده و از محبوبیت خاصی در بین کاربران برخوردار است، تا جایی که نیمی از جمعیت این کشور اروپایی تنها برای استفاده از این سرویس، " سزنم" را جایگزین سایر موتورهای جست‌وجوگر کرده‌اند.

زارع بیدکی در تشریح امکانات این سرویس جدید ابراز داشت: سرویس مکان محور (کافه کجا) امکان ثبت، بررسی و پیشنهاد مکان‌های تجاری و تفریحی را برای کاربران فراهم می‌کند به طوری که افراد با بررسی نظرات و تجربیات سایر کاربران در استفاده از محصولات و خدمات صاحبان مشاغل قادر خواهند بود انتخاب‌های بهتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با استفاده از سرویس‌های دانلود و بازار، کاربران قادر خواهند بود تا موارد مورد نظر خود را در اغلب سایت‌های معتبر دانلودی و یا فروشگاه آنلاین ایرانی جستجو و مشاهده کنند.

مدیر پروژه موتور جست‌وجوگر پارسی‌جو با تاکید بر اینکه نسخه پنجم این جویشگر از لحاظ دقت رتبه‌بندی و پوشش صفحات فارسی در وضعیت مطلوبی قرار دارد گفت: بی‌تردید با رونمایی نسخه پنجم جست‌وجوگر پارسی‌جو فصل جدیدی از تجربیات اینترنتی و مجازی در کشور ورق خواهد خورد چراکه این تعداد حجم و تنوع سرویس در یک جویشگر برای نخستین‌بار است که در کشور ارائه می‌شود.

زارع بیدکی در پایان خاطر نشان کرد: اضافه شدن محبوب‌ترین سرویس‌های اینترنتی دنیا به موتور جست‌وجوگر پارسی‌جو علاوه بر رونق بخشیدن به تجارت الکترونیکی کشور، باعث ایجاد انگیزه در بین صاحبان صنایع و خدمات برای حضور در فضای مجازی می‌شود.
کد مطلب: 38964
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام