۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹

رشد سه برابری استفاده از سیستم‌های DAS در شبکه مخابراتی جهانی

ایتنا - بررسی‌ها نشان داد 100 درصد سرمایه‌گذاری‌ها و استقرار سیستم‌های DAS توسط خود اپراتورها انجام می‌شود.
رشد سه برابری استفاده از سیستم‌های DAS در شبکه مخابراتی جهانی


به طور میانگین ۲۰ شرکت خصوصی برتر جهان در زمینه ارائه خدمات بی‌سیم، ارتباطی و کابلی، تا سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد سیستم‌های آنتن‌دهی توزیع شده (DAS) را در شبکه‌های خود سه برابر افزایش می‌دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سلولار-نیوز، «استفان ترال» مدیر زیرساخت‌های موبایلی در مراکز تحقیقاتی IHS در این خصوص توضیح داد: «با توجه به اینکه شبکه‌های مخابراتی در حال تغییر وضعیت از 2G به 3G و 4G هستند، زیرساخت‌های DAS نیز فعال‌تر می‌شوند. این فرآیند باعث شده است تا اپراتورهای جهان از طریق فیبرهای نوری آنها را با سیستم‌های رادیویی کم‌مصرف جایگزین کنند.»

ترال توضیح داد مراکز DAS هم‌اکنون در قالب زیرساخت‌های بزرگ C-RAN مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر کشورهایی مانند کره جنوبی و چین دیده می‌شوند.

او همچنین اظهار داشت: «زمانی که در مورد نوع سیستم‌های DAS سوال شد، ۶۹ درصد ارائه‌دهندگان سرویس‌های مخابراتی اعلام کردند که به صورت همزمان از سیستم‌های پویا و ایستا DAS استفاده می‌کنند.»

 

علاوه بر این مشخص شد ۸۸ درصد اپراتور‌های مخابراتی که در بررسی مرکز IHS حضور داشتند از مدل DAS متعلق به شرکت مربوطه استفاده می‌کردند و در آنها ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها و استقرار سیستم‌های DAS توسط خود شرکت‌ها انجام می‌شد.

سیستم‌های DAS به صورت گسترده توسط اپراتورهای موبایلی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا در فرودگاه‌ها، استادیوم‌ها، مراکز سرگرمی، فروشگاه‌ها و ... نصب می‌شوند تا در شرایطی که ماکروسل‌ها پاسخگو نیستند، میزان پوشش‌دهی مخابراتی ارتقاء یابد.
 
کد مطلب: 37941
نام شما
آدرس ايميل شما


راحیل
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشین
میشه در موزد آنتن های DAS کتاب معرفی کنین و همینطور مقاله به زبان فارسی ؟اگه میشه لطف کنین به ایمیلم بفرستین واقعا احتیاج دارم برای پروژم متشکر از لطفتون
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام