۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴

مایکروسافت در یک قدمی خرید AMD

ایتنا - مایکروسافت 95.3 میلیارد دلار پول نقد دارد و ارزش دارایی‌های شرکت AMD در مجموع 1.81 میلیارد دلار محاسبه می‌شود.
مایکروسافت در یک قدمی خرید AMD


آخرین شایعات منتشر شده حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد شرکت بزرگ AMD را بخرد و مذاکرات در این زمینه از ماه‌ها قبل آغاز شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، در حالی که هنوز هیچ خبر رسمی از سوی دو شرکت منتشر نشده است، منابع آگاه اظهار داشتند که مایکروسافت نگرانی‌های فراوانی در مورد وضعیت مالی AMD دارد و بر این باور است که هر گونه مشکل برای این شرکت تراشه‌سازی می‌تواند دردسرهایی را برای آنها به وجود آورد.

سایت اینترنتی KitGuru توضیح داد که مایکروسافت چند ماه قبل پیشنهاد خود را برای خرید AMD به آنها مطرح کرد تا از این طریق بتواند بازوی اصلی خود برای تامین قطعات مورد نیاز کنسول بازی Xbox 360 را در اختیار بگیرد و علاوه بر این بتواند گام‌های بلندتری در بازار تراشه‌ها بردارد.

نتایج این مذاکرات هنوز مشخص نشده است. اما به نظر می‌رسد که از نظر مالی خرید چنین شرکتی برای مایکروسافت کار آسانی باشد و مشکلی برای پرداخت پول در این زمینه وجود نداشته باشد.

مایکروسافت هم‌اکنون ۹۵.۳ میلیارد دلار پول نقد دارد و این در حالی ارزش دارایی‌های شرکت AMD در مجموع حدود ۱.۸۱ میلیارد دلار محاسبه می‌شود که این رقم سه برابر کمتر از پولی است که همین شرکت در سال ۲۰۰۶ میلادی برای خرید ATI Technologies پرداخت کرد.

 

اگر این اخبار درست باشد، خرید شرکت AMD به رقیب اصلی مایکروسافت در حوزه کنسول‌های بازی یعنی شرکت ژاپنی سونی یک ضربه بزرگ وارد می‌شود و از آنجایی که سونی هم از تراشه‌های AMD استفاده می کند، موقعیت آنها به خطر می‌افتد.

با این اتفاق سونی به‌ازای هر دستگاه PlayStation که در بازار جهانی به فروش می‌رساند باید به مایکروسافت سود بدهد و با این اتفاق احتمال می‌رود مدل‌های بعدی این کنسول بازی با تراشه اینتل روانه بازار شود.

لازم به ذکر است که دو شرکت مایکروسافت و AMD به درخواست خبرنگاران برای انتشار توضیح بیشتر در مقابل این شایعات پاسخی ندادند.
 
کد مطلب: 37013
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام